MEER WAARDE UIT TIJD |
Op het klantenportaal kun je zelf contactpersonen beheren. Dit betekent wanneer een collega ook toegang nodig heeft tot het klantenportaal je dit helemaal zelf kunt regelen.
Ga naar Mijn gegevens > Contactpersonen en klik op “Nieuw contactpersoon”.
![](https://aenova.nl/wp-content/uploads/2023/01/Hoe-voeg-ik-een-nieuw-contactpersoon-toe-1.png)
Vul hier vervolgens de nieuwe contactpersoon toe door alle gegevens in te vullen. Binnen het klantenportaal kennen we twee rollen. Bekijk hier welke rechten bij welke rol horen.
![](https://aenova.nl/wp-content/uploads/2023/01/Hoe-voeg-ik-een-nieuw-contactpersoon-toe-2.png)
Het veld voor “E-mail portaltoegang” wordt pas beschikbaar wanneer er een keuze is gemaakt voor een autorisatierol.
![](https://aenova.nl/wp-content/uploads/2023/01/Hoe-voeg-ik-een-nieuw-contactpersoon-toe-3-1024x103.png)
Na het toevoegen van de nieuwe contactpersoon krijgt deze persoon automatisch een e-mail met instructies voor inloggen.