Kennisbank

Release & update planning TimEnterprise 2026

Voor het laatst bijgewerkt op: 27 november 2025
Je bent nu hier:
Dit artikel kun je lezen in: 1 min

Voor de SaaS-omgevingen vindt er maandelijks een security-update van TimEnterprise plaats. In de security updates zorgen we dat op technisch en beveiligingsvlak van TimEnterprise alles weer helemaal up-to-date is. In sommige van deze updates zullen we ook wat kleine bugjes oplossen. De update van je SaaS-omgeving vindt altijd ’s nachts plaats, waardoor eindgebruikers er geen last van hebben. In de ochtend is de omgeving gewoon weer online voor iedereen.


Planning 2026
We hebben security updates voor het gehele jaar ingepland. Per update geven we aan in welke week de updates plaatsvinden. Hierbij kan het zo zijn dat de test- en archiefomgeving op een andere dag worden geüpdatet dan de productieomgeving.

Bij een nieuwe major release vindt er uiteraard ook een update plaats, mochten de major release en de security update in dezelfde periode vallen dan zullen worden deze gecombineerd en komt de reguliere security update te vervallen. Hierover zullen we dan uiteraard nog apart communiceren.

De updates vinden plaats in de nacht tijdens het service window tussen 00:00 – 06:00 uur.

MaandWeek
Januari5
Februari9
Maart13
April18
Mei22
Juni26
Juli31
Augustus35
September39
Oktober44
November48
December51

Punten van aandacht
Hoewel veel vanzelf gaat en we proberen de overlast tot een minimum te beperken zijn er wel een aantal punten om rekening mee te houden:

  • Tijdens de aangekondigde weken is Tim (zowel applicatiebeheer als webclient & app) dus niet beschikbaar tijdens het service window van 00:00-06:00 uur. We kunnen op dit moment niet vooraf aangeven welke dagen de daadwerkelijke update plaatsvindt.
  • Taken die ingesteld staan in Tim voor bijvoorbeeld een HR integratie of een export van gegevens worden niet uitgevoerd tijdens de updates
    • Tim-taken die voor het service window gestart zijn maar nog niet gereed zijn als het service window start, worden afgebroken en niet meer afgemaakt.
    • Tim-taken die tijdens het service window gepland staan worden niet uitgevoerd en afhankelijk van de instellingen van de taak op een later moment uitgevoerd.
  • Taken die buiten Tim om ingesteld staan, door bijvoorbeeld een SOAP-koppeling worden tijdens het service window niet uitgevoerd.

Kan je niet vinden wat je zoekt?

Vraag ons om een nieuw kennisbank artikel toe te voegen over jouw onderwerp.

Contact met Aenova

Heb jij een algemene vraag, een persaanvraag of tips/suggesties om bij te dragen aan een gelukkige werkdag? Mail naar info@aenova.nl (of gebruik het contactformulier).


Telefoonnummer

E-mailadres