Van feedback over urenregistratie tot kunstwerk

uren-registreren-tijdregistratie-verlof-urenverantwoording-budgeteren

Kan urenregistratie nog makkelijker? 

Hoe maak je uren registreren leuker? Hoe maak je tijdschrijven makkelijker? Wij hebben daar een hele hoop ideeën over. Maar wij zijn van mening dat de gebruikers van ons urenregistratiesysteem nog meer ideeën hierover hebben. Dit zijn tenslotte de mensen die dagelijks met onze software werken. Tijdens onze klantendag vragen wij om veel feedback over onze software. Dit jaar hebben wij dat anders aangepakt. Wout, visueel notulist van Getting the picture, kwam langs om alle ideeën van de klanten uit te tekenen.

Hoe dat precies werkt, kan je zien in een timelapse hieronder. Wout heeft 2 uur geluisterd en getekend, wij hebben voor het gemak er een video van gemaakt zodat je het gehele proces in 2 minuten kan zien.

TimEnterprise klantendag 2019

Wij hebben ook een artikel geschreven over onze TimEnteprise klantendag die 21 mei plaatsvond. Hier kan je lezen en bekijken hoe de gehele dag eruit heeft gezien. Een onderdeel van de dag was dus de visueel notulist. In de video kun je zien dat er steeds andere groepen om de tekening heen staan. Elke groep mocht feedback leveren over de urenregistratie software. Hans stond bij de tekening om de discussies te leiden.

De tekening is in vier onderdelen verdeeld. Manager, projectleider, applicatiebeheerder (key user) en medewerker (eindgebruiker). De meeste bezoekers op de TimEnterprise klantendag zijn applicatiebeheerder. Die werken het meeste met de software. Daarom is dit de doelgroep die ons het beste kan voorzien van feedback.

Hieronder het resultaat van hoe de gedachtegang van onze bezoekers eruit ziet, wanneer deze getekend wordt op een vel papier van 4 meter breed.

Je kunt dit kunstwerk ook bekijken als PDF bestand.

Managers, projectleiders, applicatiebeheerders & medewerkers

Bij elke groep legt Hans uit dat je vanuit vier verschillende hoeken kan kijken naar de software. Daarom vraagt hij of de groep vanuit deze vier hoeken wilt nadenken over verbeterpunten. We hebben voor het gemak even de tekening verdeeld in de vier verschillende categorieën.

De applicatiebeheerders geven aan dat managers het liefst het onderstaande terugvinden in het urenregistratiesysteem TimEnterprise;

Voor de projectleiders kwamen er weer andere punten naar voren;

De eindgebruikers zijn de medewerkers van een organisatie die hun uren registreren. Naast het registeren van uren regelen medewerkers via TimEnterprise hun verlof maar ook uitval door bijvoorbeeld ziekte. Door tijdschrijven kun je zelf ook zien waar je de meeste tijd aan besteedt en hoe dit eventueel efficiënter kan. De applicatiebeheerders geven aan dat medewerkers de onderstaande punten graag terug zien in ons urenregistratiesysteem;

Als laatste, de applicatiebeheerder. Zoals eerder aangegeven, op de klantendag waren vooral applicatiebeheerders aanwezig. En dit is terug te zien aan de afbeelding hieronder. Ze hebben overduidelijk een sterke mening. Maar goed, daar vroegen we ook expliciet om. Hier hebben we ook wat aan, want wij willen graag weten wat er nóg makkelijker gemaakt kan worden aan onze urenregistratie software. Hieronder kan je zien wat de applicatiebeheerders graag terugzien in ons urenregistratiesysteem;

Feedback

Mocht het nou zo zijn dat jouw feedback nog niet op onze tekening staat, mag je ons altijd nog even bellen of mailen. Alle feedback is bij ons welkom en helpt ons om het urenregistratiesysteem zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. Applicatiebeheerders, managers, projectleiders of medewerkers, wij willen het zo makkelijk mogelijk maken voor alle gebruikers.