Klantenonderzoek over urenregistratie

Onlangs hebben wij een klantenonderzoek omtrent onze urenregistratie software TimEnterprise uitgevoerd. Wij vroegen ons hierbij af wat de motieven van onze klanten waren om ons product aan te schaffen. Veel van onze klanten zijn al jaren klant. Dit maakt het interessant om te vragen op welk gebied onze software hun organisatie heeft geholpen. En al laatste vroegen we ons af wat voor cijfer er gegeven zou worden aan ons product en of het aangeraden wordt bij andere partijen. Laten we daar mee beginnen.

Aan het einde van onze enquête stelde wij de vraag of Tim de verwachtingen waar maakt. Gemiddeld krijgen wij een 8! Daar zijn wij natuurlijk super trots op. Ook het antwoord op de vraag of je Tim aan andere organisaties zult aanraden was erg positief. Naast de keuze die je hierboven in het diagram ziet, waren er ook nog de opties “niet erg waarschijnlijk” en “helemaal niet waarschijnlijk”. Die zie je niet terugkomen in de afbeelding omdat niemand daarvoor gekozen had.

Waarom urenregistratie? Waarom TimEnterprise?

Even terug naar de basis van dit onderzoek. Urenregistratie software. Waarom kiest een organisatie ervoor om deze tool in te zetten?

Het registreren van uren en verlof zijn de meest voorkomende reacties. We zien ook dat het een noodzakelijke reden kan hebben. Bijvoorbeeld voor het verantwoorden van tijd tegenover een project. Of de Europese verplichting om als werkgever een tijdregistratie systeem aan je medewerkers aan te bieden. Kortom, er zijn redenen zat waarom organisaties voor urenregistratie kiezen. Maar, waarom is er dan specifiek gekozen voor TimEnterprise?

Uit ons klantenonderzoek blijkt dat ons product goed bij de wensen en eisen van onze klanten aansluit. Daar doen we dan ook erg ons best voor. Wij vinden het belangrijk om goed naar onze klanten te luisteren. Dat doen we door klanten inspraak sessies te organiseren en door onze “klantwensen”. Via ons klantenportaal kunnen wensen over ons product worden doorgegeven. Hiermee gaat ons ontwikkelteam mee aan de slag.

De klanten die voor “D” hebben gekozen zijn al jarenlang klant van ons. Zo lang, dat ze het besluit om voor Tim te kiezen niet eens meer weten. Tim wordt nog steeds naar alle tevredenheid gebruikt, dat blijkt weer.

Wat is er verbeterd sinds het gebruik van TimEnterprise?

We hebben nu geleerd wat de motivatie van organisaties is om een urenregistratie programma aan te schaffen. Als dat een tijd in gebruik is, kun je de verschillen meten. Een reden van aanschaf was het beter managen van organisatie en medewerkers. We vroegen of dit gelukt is, zie het resultaat hieronder.

Dit waren de drie belangrijkste verbeterde punten in de organisaties sinds het gebruik van TimEnterprise. Hiernaast gaven klanten ook nog aan dat het inzet van personeel flexibeler verloopt. Urenregistratie software biedt inzicht in personeel en draagt dus bij aan efficiënt plannen. Er zijn ook klanten die aangeven dat Tim alleen wordt gebruikt voor urenregistratie en niet voor efficiëntieverbeteringen. Dat kan natuurlijk ook, het blijft software voor tijd schrijven. Maar het is wel jammer, want Tim kan zoveel meer.

We vroegen ons ook af wat voor verbeteringen er hebben plaatsgevonden op management- en op financieel niveau.

Met urenregistratie krijg je meer inzicht in tijd en kosten. 83 % van de onze klanten ziet een verbetering op het gebied van inzicht. Meer dan de helft geeft ook aan dat de kwaliteit van de administratieve processen zijn verbeterd. De arbeidsprocessen zijn ook versimpeld sinds het gebruik van TimEnterprise. Dit zijn allemaal punten die de efficiëntie van management verbeteren. Op financieel gebied zien we dat vooral het doorbelasten van de loonkosten een positieve boost heeft gekregen.

Wat kan dit klantenonderzoek voor jullie betekenen?

Zoals je hebt kunnen lezen zijn er meerdere redenen voor organisaties om een urenregistratiesysteem aan te schaffen. Het kan op meer manieren ingezet worden dan de meeste mensen denken. Neem een keer een kijkje in ons overzicht van alle functies van TimEnterprise.

Wil je een gesprek hebben over het inzetten van urenregistratie binnen jouw organisatie? Laat het ons even weten. Wij denken graag met je mee of geven jou de informatie waar je naar zoekt.

Haal meer waarde uit tijd.

Dit bericht delen

Contact met Aenova

Heb jij een algemene vraag, een persaanvraag of tips/suggesties om bij te dragen aan een gelukkige werkdag? Mail naar info@aenova.nl (of gebruik het contactformulier).


Telefoonnummer

E-mailadres