Aenova nieuwsbrief #1 van 2021

Stoppen met stoplappen

En opeens is het dan toch alweer maart! Ten tijde van de vorige nieuwsbrief in december dachten we dat januari heeeeel lang zou duren, maar hoor… de vogels fluiten alweer ’s ochtends vroeg. En daarmee is het cliché ‘na regen komt zonneschijn’ toch weer uitgekomen gelukkig.

Over clichés gesproken, zoveel stoplappen als in het afgelopen jaar hebben we zelden gehoord. “Licht aan het einde van de tunnel” , “wij zijn klaar met het virus, maar het virus nog niet met ons”, “#staysafe”, “het is wat het is”, “komt goed”, “we komen hier sterker uit” en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Clichés hebben een doel, namelijk het gesprek zo’n beetje op gang houden. Best handig in gebruik als je ergens in een wachtkamer zit of op een trein staat te wachten. Maar na dit jaar stellen wij voor om éven alle clichés te schrappen! Pfff, we hebben er genoeg van! Wij willen graag weer échte gesprekken, als we nog weten hoe dat moet. Dus laten we even oefenen, want voor je het weet zijn we wél weer “#safe” en kunnen we elkaar op fluisterafstand ontmoeten.

Even proberen…  “Wat fijn dat ik je zie”, “hoe gaat het met je?”, “wat zijn vijf dingen waar je op dit moment dankbaar voor bent?”, “welk boek heb je laatst gelezen en wat vond je ervan?”, “welke eigenschappen waardeer je in jezelf (of in mij)?”. Nou ja, je begrijpt het idee, iedere vraag zou kunnen zolang we de clichés maar bewaren voor de wachtkamer. Welke vraag ga jij stellen?

Hartelijke groet enne…. #blijf #gezond ?

Hans en Eva 

Bedankt Patrick, Martijn, Jeroen, Thom en Bas! 

We zijn weer trots op onze mannen. Allemaal vanuit huis en tóch knettergoed samenwerken! Wat is het resultaat? Tatatataaaaa TimEnterprise 2020.2 R1. Hierin de nieuwste versie van Java (de lievelings-programmeer-taal van de heren), reiskosten nóg beter registreren door de uitbreiding van de Harmony koppeling en last but nog least een vervelend insect uit de software gehaald.

Zoals onze trouwe klanten weten kun je op het klantenportaal de nieuwste versie van Tim downloaden. Als je daar toch bent…. misschien vind je de release notes handig? Speciaal voor jullie niet alleen meer op z’n technisch geschreven maar ook functioneel. Die zijn erg goed bevallen door jullie vorige keer. Ook is het klantenportaal natuurlijk dé plek voor je licentie aanvraag voor deze nieuwste versie van Tim.

SaaS-klanten worden automatisch geüpdatet en hoeven zelf géén actie te ondernemen. Zij ontvangen bericht wanneer de update van TimEnterprise zal plaatsvinden. 

Ik werk, jij werkt, wij werken….. Thuis of op Kantoor?

Die Tim, kan ook alles! Of je nu thuis werkt of ergens anders, met Tim kun je precies bijhouden welke reiskosten je maakt (of niet). Tosca schreef een handig artikel met daarin tips over hoe je in het nieuwe normaal gemakkelijk je reiskosten kunt verwerken.

reiskosten urenregistratie hoe pak je dat nu aan timenterprise aenova

Een krant gevuld met werkgeluk

Ben je al bekend met Krant Werkgeluk? Onze eigen werkgelukvergroter Eva is nu ook onderdeel van de redactie als adviseur. En daar zijn wij erg trots op! 

Je kunt het 0-nummer gratis van de Werkgeluklab website downloaden. 

Wij mogen ook een kleine preview geven op de tweede editie van de krant die eind maart uitgebracht wordt. 

Oh, en op de site van Krant Werkgeluk is ook een leuke foto van Eva te vinden, maar we vertellen natuurlijk niet waar je deze kunt vinden. 😉 

krant werkgeluk werkgeluklab eva van der last

To SaaS or not to SaaS

Wij hebben een onderzoek gedaan naar het gebruik van SaaS (Software as a Service) onder onze klanten. Hieruit bleek dat iedereen er bekend mee is dat onze software TimEnterprise aangeboden wordt als SaaS-applicatie! (Dat heeft Edo héél goed rond getoeterd ?)

Wij waren nogal benieuwd naar de voornaamste reden voor een organisatie om over te stappen op SaaS.

Dit waren de resultaten:

29,3 % – Het ontlasten van het systeembeheer. 
24,1 % – Altijd voorzien van de laatste versie van de software.
22,4 % – Besparing ICT kosten. 
17,2 % – Het benaderen van een app buiten de organisatie zonder eigen technische veiligheidsmaatregelen. 

Dit zijn allemaal punten waar wij het volledig mee eens zijn! Zo zie je maar dat elke organisatie anders is en dat SaaS op meerdere gebieden bij kan dragen aan jouw organisatie.

Bekijk onze factsheet over SaaS als je er meer over wilt weten. 

Procrastinatie

Uhhh watte? Wat is dát nu weer?

Ken je dat: “Ik doe eerst even dit, dan kijk ik daar nog even naar en dan begin ik er echt mee”. Uitstelgedrag!

Waarom doen we dat toch, de kleine en vooral minder belangrijke taken eerst doen, voordat je met het echte grote werk begint. We willen vinkjes zetten. Check, heerlijk weer een taakje af. Dit heet het ‘mere urgency effect’. Met grote of moeilijke projecten moet je langer werken voor je vinkje en dus gaan we uitstellen. Wij houden van wetenschappelijk bewezen methodieken en dus werken wij met de Eisenhower matrix.

#meerwaardeuittijd kun je hiermee echt bereiken.   

Dikke tip: als je grote projecten opdeelt in kleine(re) taken kun je ook nog eens heeeeel veel vinkjes zetten op een dag!

uitstelgedrag het mere urgency effect en de oplossing

Een vraag voor jou….

Vorig jaar op de dag af vandaag werd het stil op straat. De beelden van een sereen Amsterdam, een leeg Venetië en zelfs in de city that never sleeps werd het stil.

In alle opzichten een bijzondere tijd. Wij zijn nieuwsgierig hoe jij de tijd hebt ervaren. Want tijd heeft twee gezichten Kairos en Chronos. Het zijn twee figuren uit de Griekse mythologie. Chronos staat voor de meetbare tijd, Kairos voor de (innerlijke) tijdbeleving. Vrij vertaald willen we graag weten of het jaar snel voorbij is gegaan voor jou of heb je het ervaren als een tijd die langzaam ging waarin je snakte dat ie voorbij zou zijn?

Wij zijn benieuwd wat onze community hiervan vindt. Vul je ook de poll in? Beloofd het is echt maar 1 vraag. 

Inzicht in thuiswerken

Veel organisaties gaan ervan uit dat urenregistratie het doel heeft om inzicht te geven in het aantal gewerkte uren, en dat klopt ook. Maar onze software kan zoveel meer voor jouw bedrijf betekenen. Vooral in deze tijd is inzicht in thuiswerken belangrijker dan ooit tevoren. Lees in ons artikel hoe TimEnterprise kan helpen in het inzicht geven in thuiswerken. 

Houden we contact? 

Vier keer per jaar versturen wij een nieuwsbrief zoals deze. Wil je deze gewoon automatisch in je inbox ontvangen. Dan weet je zeker dat je in ieder geval niets mist. Meld je aan via de onderstaande knop.

Wil je vaker contact? Volg ons dan op LinkedIn. We hebben een Aenova pagina, maar ook aparte pagina’s voor TimEnterpriseTotalmobile en Werkgeluklab

Gedesinfecteerde software

Ontwikkelen, testen, discussiëren maar we eindigen altijd als een tevreden team. En dat zal dit jaar niet anders zijn! Als we het hebben over het doorontwikkelen van TimEnterprise hebben we weer veel op de agenda staan. Wat precies, houden we nog even voor ons, maar we willen wel al graag wat speerpunten toelichten. 

Wij zijn op kantoor druk bezig met veiligheid. We zijn ISO gecertificeerd en dat laten we ons niet afpakken! We hebben nu al COVID-zelf testen besteld zodat we elkaar eindelijk weer veilig kunnen zien op kantoor. Maar, en vooral, ook de software die we maken moet altijd veilig en stabiel draaien. Dat vereist continue zorg, en daar gaan we dit jaar dus ook mee verder.

We vinden het ook belangrijk dat alle gebruikers Tim handige en functionele software vinden. Daarom blijven we aan de slag gaan met ingezonden klantwensen.

Het afgelopen jaar heeft ervoor gezorgd dat het werkklimaat nogal is veranderd. Daarom geven we bepaalde thema’s dit jaar extra aandacht. Zo liggen er bijvoorbeeld hele mooie plannen klaar voor het plannen in Tim. En stoppen we extra aandacht en energie in reiskosten/thuiswerkvergoeding.
Tijd is het meest kostbare bezit, dus wij gaan weer hard aan de slag!

We houden je op de hoogte! 

Een badjas?!

Tosca, onze TimEnterprise product owner was jarig. Traditiegetrouw koopt de collega die voor jou jarig is geweest een leuk kado. Ontwikkelaar Martijn kwam met dit geweldige en creatieve kado. Zo zie je maar, we dragen Tim ook in de avond uren en weekenden dicht bij ons. 

Deze foto konden we jullie natuurlijk niet onthouden. 

Heb je vragen voor ons, of wil je gewoon even iets kwijt? Je mag ons altijd een mail sturen. 

#meerwaardeuittijd

Hans en Eva

Dit bericht delen

Contact met Aenova

Heb jij een algemene vraag, een persaanvraag of tips/suggesties om bij te dragen aan een gelukkige werkdag? Mail naar info@aenova.nl (of gebruik het contactformulier).


Telefoonnummer

E-mailadres