MEER WAARDE UIT TIJD |
Abba’s Super Trouper klinkt door de platenspeler. De geur van koffie dringt door de Huiskamer. TimEnterprise staat groot op het scherm in de Kerkzaal, waar ook de champagne klaarstaat. De eerste klanten druppelen binnen. ‘Wauw, wat een leuke plek! Ik wist niet dat dit hier zat!’, roept een Aenova klant.
Als onze klanten met een glas bubbels in de Kerkzaal staan, heet directeur Hans iedereen welkom en telt af met in de ene hand een selfiestick en in de andere hand heft hij zijn champagneglas, om samen te proosten op een nieuw jaar. Plots knalt er gekleurde confetti de lucht in en is de toon gezet voor een energieke Tim klantendag.
Onze eigen Frank (productmanager) en Edo (accountmanager) presenteerden de nieuwste features in Tim; de features waar klanten tijdens de klantendag in 2015, en tijdens de Klant Inspraak Sessie in 2016, op konden stemmen. Ook dit keer hingen er 20 wensen die onze klanten met gouden sterren favoriet konden maken. Hoe meer sterren een wens had, hoe hoger de prioriteit voor ontwikkeling.
Bekijk hier welke wensen het meest favoriet zijn gebleken.
De superster in actie
Tussen de presentaties door werd er gedart. Voor de gezelligheid, maar vooral omdat er een superster te winnen viel. Met deze extra grote ster kon de winnaar een wens van de wensmuur kracht bijzetten, zodat die sowieso uitgebracht wordt. Een aantal van onze klanten heeft gedurende de dag fanatiek staan darten, maar er is één duidelijke winnaar uit gekomen, namelijk Jeroen van gemeente Noordoostpolder! Met 95 punten heeft hij ervoor gezorgd dat we de volgende feature gaan ontwikkelen: als ik van afdeling wissel wil ik dat mijn lopende verlof- of ziekteaanvragen automatisch worden doorgezet naar de nieuwe afdeling.*
Tim ontwikkelt zich steeds verder
Vol enthousiasme presenteerde Frank de meest recente ontwikkelingen die Tim in het afgelopen jaar heeft doorgemaakt. Ook nam hij onze klanten mee in wat we in 2017 op de Tim-agenda hebben staan.
Bekijk hier de slides nog eens terug (tip: klik rechts onderin op full screen):
Door middel van een polltool konden klanten onder andere vertellen welke versie van Tim zij gebruiken en hoe Aenova eventueel kan helpen om urenverantwoording en verlofregistratie nóg makkelijker te maken.
Timer 2.0 en Sturen op resultaten
’s Middags moesten de klanten zelf aan de slag. In groepjes werd er gediscussieerd over de twee concepten die we ze voorlegden: Timer 2.0 en Sturen op resultaten.
Met Timer 2.0 kun je op je mobieltje een teller aanzetten voordat je bijvoorbeeld een vergadering ingaat. Zodra de vergadering klaar is, zet je de teller weer uit. Tim onthoudt deze registratie en toont hem in jouw Tim, zodat je die registratie kunt gebruiken bij het verantwoorden van uren. Count up noemen we dit.
De feature werkt ook andersom, als count down. Je kunt aangeven hoe lang jij wilt dat bijvoorbeeld een vergadering duurt. Tim begint dan af te tellen en zodra de tijd om is stopt de teller en kun je de registratie opnieuw terugvinden in jouw Tim.
Met Sturen op resultaten kun je eventueel organisatie-, team-, afdeling- en persoonlijke doelen vaststellen, die je met een SMART-omschrijving kunt sturen naar resultaten. De doelen die je vaststelt kun je koppelen aan een product, zodat je meteen kunt aangeven hoeveel tijd je hieraan besteedt hebt. Het is zelfs mogelijk om jouw gevoel bij de voortgang van het doel aan te geven.
Met de waardevolle input die we hebben gekregen, kunnen we deze concepten ontwikkelen en het verantwoorden van uren steeds makkelijker maken.
Bekijk hier nog eens de screenshots van de concepten: Timer 2.0 en Sturen op resultaten.
Deel jouw Keep calm-selfie en win
Onze klanten gingen naar huis met een hartelijke boodschap: Keep calm and love TimEnterprise. Aenova’s Eva (directeur) en Shirley (contentmanager) maakten al een selfie met de poster. We dagen jou uit om ook een gezellige selfie te maken met het postertje. Deel de selfie op onze Facebook-pagina (like-en mag ook!). De leukste foto wint namelijk een presentje!
Ben je niet op de Tim klantendag geweest? Download dan hier de Keep calm-poster.