# LLMs.txt - Sitemap for AI content discovery # Aenova > Software & Knowhow --- ## Pagina's - [Over Tim](https://aenova.nl/over-tim/): Over TimEnterprise Tijdregistratie software Wij van Aenova geloven dat tijd kostbaarder is dan geld. De meeste organisaties slagen er echter... - [Dagplanning](https://aenova.nl/timenterprise-online/dagplanning/): Dagplanning Beschikbaar in TimEnterprise Plus en Compleet Beschikt jouw afdeling over voldoende personeel met de juiste vaardigheden om alle benodigde... - [Verlof en ziekte](https://aenova.nl/timenterprise-online/verlof-en-ziekte/): Verlof en ziekte Beschikbaar in TimEnterprise Plus en Compleet Een gestroomlijnde manier om verlof, ziekte en andere roostercategorieën te beheren,... - [Roosteren](https://aenova.nl/timenterprise-online/roosteren/): Roosteren Beschikbaar in TimEnterprise Plus en Compleet Onderbezetting, overallocatie of verwarrende roosters? Tim biedt de oplossing om werkroosters te maken... - [Registreren en fiatteren](https://aenova.nl/timenterprise-online/registreren-en-fiatteren/): Registreren en fiatteren TimEnterprise is een krachtige en gebruiksvriendelijke tijdsregistratie oplossing. De kern van Tim is het dagelijks kunnen registreren... - [Kengetallen](https://aenova.nl/timenterprise-online/kengetallen/): Kengetallen Ben je op zoek naar een efficiënte manier om activiteiten bij te houden en productiviteit te verbeteren? Dit kan... - [Home](https://aenova.nl/): Meer waarde uit tijd Met software en knowhow helpen wij organisaties en medewerkers meer waarde uit tijd te halen. OVER... - [Reset Password](https://aenova.nl/reset-password/): - [Profiel](https://aenova.nl/profiel/): - [Registration Success](https://aenova.nl/registration-success/): Welcome - [Registration](https://aenova.nl/registration/): - [Meer over werkgeluk](https://aenova.nl/meer-over-werkgeluk/): Meer over werkgeluk Werkgeluk, wat is dat? Heb jij regelmatig zin om aan het werk te gaan? Grote kans dat... - [Vacatures](https://aenova.nl/vacatures/): - [Bedankt](https://aenova.nl/bedankt/): Bedankt! Bedankt voor je bericht, we komen zo snel mogelijk bij je terug. - [Producten](https://aenova.nl/producten/): Onze producten - [Analyseren en bedrijfsinzichten](https://aenova.nl/totalmobile/functies/analyseren-en-bedrijfsinzichten/): Analyseren en bedrijfsinzichten Wat kun je met deze functie? Dashboard samenstellen met alle relevante informatie voor goede bedrijfsvoering Prestatie-indicatoren vaststellen... - [Dynamisch Roosteren](https://aenova.nl/totalmobile/functies/dynamisch-roosteren/): Dynamisch Roosteren Wat kun je met deze functie? Taken en medewerkers plannen Zowel handmatig als volledig automatisch Op basis van... - [Mobile Workforce Management](https://aenova.nl/totalmobile/functies/mobile-workforce-management/): Mobile Workforce Management Wat kun je met deze functie? Digitaal (slimme) formulieren invullen Foto’s, handtekening, GPS locatie toevoegen Agenda (planning)... - [Functies](https://aenova.nl/totalmobile/functies/): Totalmobile’s functies Je collega’s van de buitendienst optimaal inzetten met de mobiele tool van Totalmobile De mogelijkheden van Totalmobile Met... - [Ondersteuning](https://aenova.nl/totalmobile/ondersteuning/): Ondersteuning Wij bieden graag onze ondersteuning aan, zowel online als op locatie. Dit doen we op verschillende manieren, bekijk hieronder... - [Totalmobile Gevorderde Training](https://aenova.nl/totalmobile/trainingen/totalmobile-gevorderde-training/): Totalmobile Gevorderde Training Win tijd Verdiep je kennis Haal alles eruit Beter werken met Totalmobile “Bij deze training staan alle... - [Totalmobile Basis Training](https://aenova.nl/totalmobile/trainingen/totalmobile-basis-training/): Totalmobile Basis Training Win tijd Leer de basis Werk sneller Snel leren werken in Totalmobile “Een stevig fundament in 1... - [Trainingen](https://aenova.nl/totalmobile/trainingen/): Totalmobile trainingen Het trainingsaanbod Basis training Als beginnend Totalmobile applicatiebeheerder is het natuurlijk prettig als je niet alles zelf hoeft... - [TimEnterprise Gevorderde Training](https://aenova.nl/timenterprise-online/trainingen/timenterprise-gevorderde-training/): TimEnterprise Gevorderde Training Verdiep je kennis van TimEnterprise en haal alles uit de tool. Win tijd Verdiep je kennis Haal... - [TimEnterprise Basis Training](https://aenova.nl/timenterprise-online/trainingen/timenterprise-basis-training/): TimEnterprise Basis Training Leer de basis in deze essentiële training. Win tijd Leer de basis Werk sneller Snel leren werken... - [Algemene voorwaarden](https://aenova.nl/algemene-voorwaarden/): Home Algemene voorwaarden Algemene voorwaarden Op alle overeenkomsten met Aenova BV zijn de NLdigital voorwaarden van toepassing. Onderstaand kun je... - [Privacyverklaring](https://aenova.nl/privacyverklaring/): Privacyverklaring Wij vinden het bij Aenova belangrijk dat er zorgvuldig met jouw gegevens wordt omgegaan. Daarom leggen we in deze... - [Disclaimer](https://aenova.nl/disclaimer/): Disclaimer We hopen dat de bezoekers van deze website de informatie die ze hier vinden nuttig en informatief vinden. De... - [Trainingen](https://aenova.nl/timenterprise-online/trainingen/): TimEnterprise trainingen Het trainingsaanbod Voor medewerkers en managers Online trainingsomgeving Aenova Academy Onze speciaal ontwikkelde e-learnings maken eindgebruikers zonder technische... - [Support](https://aenova.nl/timenterprise-online/support/): Ondersteuning Ondersteuning Wij bieden graag onze ondersteuning aan, zowel online als op locatie. Dit doen we op verschillende manieren, bekijk... - [Kennisbank](https://aenova.nl/kennisbank/): - [Agenda](https://aenova.nl/agenda/): Agenda Trainingsdata Online trainingen TimEnterprise online basis training Nog geen datum beschikbaar INSCHRIJVEN TimEnterprise online gevorderde training Nog geen datum... - [Contact](https://aenova.nl/contact/): Contact Contact Telefoonnummer: 015 – 213 61 44. Algemene vragen en/of opmerkingen kun je sturen naar info@aenova. nl (of gebruik het contactformulier).... - [Team](https://aenova.nl/team/): Het Aenova Team Dit zijn wij, we stellen ons even voor Hans Algemeen directeur Eva Directeur Tosca Directeur Edo Sr.... - [Over ons](https://aenova.nl/over-ons/): Over ons Tijd, je schaarste kapitaal Als het gaat om het managen van geld hebben de meeste organisaties zorgvuldig uitgewerkte... - [Totalmobile](https://aenova.nl/totalmobile/): Altijd en overal mobiel werken Totalmobile – Digitaal mobiel werken Totalmobile is een software applicatie waarmee je mobiel werken volledig... - [Nieuws](https://aenova.nl/nieuws/): ## ## Berichten - [Financieel Ravijn 2026: Grip op tijd en capaciteit met TimEnterprise](https://aenova.nl/financieel-ravijn-2026-grip-op-tijd-en-capaciteit-met-timenterprise/): Vanaf 2026 worden gemeenten geconfronteerd met een bezuiniging van €2,4 miljard op het gemeentefonds. Volgens de VNG betekent dit dat 75% van de... - [Hoe haal ik meer waarde uit mijn tijd?](https://aenova.nl/meer-waarde-uit-tijd/): Meer waarde uit tijd halen? Wij hebben een aantal tips opgeschreven die je kan toepassen in je doen en laten. - [Klantenonderzoek over urenregistratie](https://aenova.nl/klantenonderzoek-urenregistratie-software/): Wij hebben een klantenonderzoek over urenregistratie software uitgevoerd onder onze klanten. Lees hier de resultaten ervan. - [TimEnterprise Release 2023.1](https://aenova.nl/timenterprise-release-2023-1/): Niet alleen een nieuwe TimEnterprise release, maar ook de manier waarop de we de release aan jullie presenteren is vernieuwd. - [Totalmobile: Een gloednieuwe brochure](https://aenova.nl/brochure/): Bekijk de nieuwe brochure van Totalmobile op onze website. Lees in onze brochure hoe Totalmobile jullie kan helpen. - [Inzicht in thuiswerken met urenregistratie](https://aenova.nl/inzicht-in-thuiswerken/): Inzicht in thuiswerken met urenregistratie? Software waarmee je uren registreert is zoveel meer dan het bij houden van uren. - [Uitstelgedrag, het mere urgency effect en de oplossing.](https://aenova.nl/uitstelgedrag/): Uitstelgedrag, we maken ons er allemaal wel eens schuldig aan. Lees hier meer over het mere urgency effect en wat je eraan kunt doen. - [Reiskosten, het kost nu extra aandacht.](https://aenova.nl/reiskosten/): Reiskosten verwerken in tijden van COVID-19 zorgt bij organisaties voor complicaties. Lees hier een aantal voorbeelden hoe het wel kan. - [Acht redenen om tijdschrijven in acht te nemen.](https://aenova.nl/reden-tijdschrijven/): Acht keer een reden voor tijdschrijven. Met een uitleg waarom jouw organisatie urenregistratie serieus moet nemen. TimEnterprise van Aenova. - [Aenova nieuwsbrief #2 mei & juni](https://aenova.nl/aenova-nieuwsbrief-2-mei-juni/): De 2e editie van de Aenova nieuwsbrief. We houden je graag op de hoogte van onze producten, ons kantoor en interessante artikelen. - [Maatregelen Aenova in verband met coronavirus](https://aenova.nl/maatregelen-aenova-coronavirus/): Met de uitgebreide maatregelen die zijn aangekondigd voor de beperking van de verspreiding van het coronavirus door het kabinet en het RIVM, zijn door Aenova ook maatregelen getroffen op dit gebied. Deze maatregelen gelden tot en met minimaal 6 april 2020, of mogelijk langer als deze datum landelijk wordt opgerekt. - [ISO 27001 certificering voor Aenova](https://aenova.nl/iso-27001-aenova/): ISO 27001. Wat is het precies? Waarom heb je het nodig als bedrijf? Wij zijn onlangs ISO 27001 gecertificeerd en wij zijn daar erg trots op. Wij hebben een artikel geschreven over wat ISO 27001 precies is, en hoe onze ervaring met de certificering is verlopen. - [Opleiding tot werkgelukdeskundige, een drie daagse cursus](https://aenova.nl/werkgelukdeskundige/): Na deze drie-daagse cursus Werkgelukdeskundige ben jij in staat om jouw eigen werkgeluk én het werkgeluk van jouw organisatie te vergroten. Je ontvangt een certificaat na het volgen van de gehele cursus. - [Van feedback over urenregistratie tot kunstwerk](https://aenova.nl/feedback-urenregistratiesysteem-kunstwerk/): Tijdens onze TimEnteprise klantendag 2019 hebben wij onze klanten gevraagd om feedback te leveren over ons urenregistratiesysteem. Dit kan je natuurlijk "gewoon" vragen, wij hebben het dit jaar anders uitgepakt. - [TimEnterprise klantendag 2019](https://aenova.nl/timenterprise-klantendag-2019/): TimEnteprise is tijdregistratie software van Aenova. Jaarlijks organiseren wij een klantendag waarbij wij de nieuwste updates toelichtten. Ook is dit een mooi moment om feedback te vragen aan onze klanten. - [Het resultaat van luisteren naar jullie, de Superwens 2018.](https://aenova.nl/3103/): BEL Combinatie heeft de superwens van 2018 gewonnen. Wij vonden dat het leuk was om onze Edo en Domenico erop... - [TIM 2018.2: Wat is er nieuw?](https://aenova.nl/timenterprise-2018-2-wat-is-er-nieuw/): TIM 2018.2 staat helemaal in het teken van gebruiksvriendelijkheid. De verbeterpunten komen dan ook rechtstreeks bij de kern vandaan, de gebruikers. In april heeft de klanten-dag plaats gevonden waarbij onze community zelf mag aangeven waar de software nog beter afgesteld kan worden op de dagelijkse gebruiker. - [Duurzamer werken door digitaliseren](https://aenova.nl/case-study-bestuursdienst-ommen-hardenberg/): De roep om duurzamer te werken is urgenter dan ooit. Zo ook op de afdeling Openbaar Gebied in een van de grootste gebieden van Nederland: de gemeenten Ommen en Hardenberg. Daar ging men recent op zoek naar een passende, moderne oplossing. Digitaliseren bood het antwoord. - [Aenova vacatures in mei — twee software ontwikkelaars en een jr. consultant gezocht](https://aenova.nl/aenova-vacatures-in-mei-software-ontwikkelaars-consultant/): Een modern bedrijf in kennisstad Delft waar software en werkgeluk centraal staan. Dat is Aenova in een notendop. Samen bedienen wij dagelijks zo'n 200.000 personen bij mee dan 250 organisaties. Dit doen wij nu met zo'n twintig enthousiaste medewerkers. En we breiden uit. Bekijk de drie vacatures. - [Op de valreep: TIM 2017.3](https://aenova.nl/op-de-valreep-tim-2017-3/): In de laatste maanden van het jaar hebben we uiteraard niet stil gezeten, maar op de achtergrond weer hard aan een TimEnterprise update gewerkt. Naast de verbeteringen die we in elke versie weer proberen te brengen, hebben we deze release ook aandacht besteed aan "Standaard op Maat" voor diverse klanten. - [Belofte maakt schuld: TIM 2017.2 is er!](https://aenova.nl/belofte-maakt-schuld-tim-2017-2-is-er/): Elke Tim Klantendag doen we beloftes. De top 3 wensen waar onze klanten op stemmen tijdens deze dag komen in de nieuwste Tim release. En nu is hij er! TimEnterprise 2017.2. Dit keer hebben we er zelfs een schepje bovenop gedaan door ook nummer vier op te pakken: de Supersterstem. - [Confetti, een superster en natúúrlijk TimEnterprise](https://aenova.nl/confetti-een-superster-en-natuurlijk-timenterprise/): Benieuwd hoe een klantendag van TimEnterprise eruit ziet? Een middag vol werkgeluk, nieuwe features en klantenfeedback. - [Totalmobile in een nieuw jasje](https://aenova.nl/totalmobile-in-een-nieuw-jasje/): Totalmobile krijgt een nieuw kleurtje en logo. Voortaan begint u uw werkdag niet meer met het opstarten van het groene Totalmobile appicoontje, maar met het paarse. - [Aenova wint Health Innovation Challenge 2016](https://aenova.nl/aenova-wint-health-innovation-challenge-2016/): Op 3 november 2016 vond in Rotterdam de tweede editie van de Health Innovation Challenge plaats en Aenova won de eerste prijs! 35 ondernemers kwamen bij elkaar om oplossingen te bedenken voor zeven cruciale problemen in de zorg. - [Waar TimEnterprise gebruikers blij van worden](https://aenova.nl/waar-timenterprise-gebruikers-blij-van-worden/): De work management software van Aenova maakt werken makkelijker én leuker. Wij geloven dat een blije medewerker een productieve medewerker is. Maar waar worden onze gebruikers nou precies blij van? Op de speciale ‘blije medewerker’ pagina hebben we de afgelopen maanden reacties verzameld op deze vraag. - [Makkelijker kunnen wij het zeker maken. Makkelijker én leuker!](https://aenova.nl/makkelijker-kunnen-wij-het-zeker-maken-makkelijker-en-leuker/): In het ICT/Zorg Magazine is Aenova-eigenaar Hans van der Last aan het woord over hoe Aenova met TimEnterprise en Totalmobile organisaties in de zorg helpt bij het stroomlijnen van processen. Denk aan o.a. urenregistratie en time management. - [Softwarebedrijf Aenova overgenomen door Hans van der Last](https://aenova.nl/softwarebedrijf-aenova-overgenomen-door-hans-van-der-last/): Eigenaar van een softwarebedrijf: dat was een lang gekoesterde wens van ex-BSO'er Hans van der Last. Met de overname van de aandelen van het softwarebedrijf Aenova uit Delft is die wens in vervulling gegaan. --- # # Detailed Content ## Pagina's ### Over Tim - Published: 2023-11-03 - Modified: 2025-04-24 - URL: https://aenova.nl/over-tim/ Tijdregistratie softwareDuidelijk inzicht in beschikbaarheidBeheers projecturen en budgetten eenvoudigMaak afspraken over resultatenAls je doelen stelt is het zinvol dat deze haalbaar zijn en je er gericht naar toe kunt werken, ook als bijvoorbeeld de taken wijzigen. Met een goede urenverantwoording weet je of de gevraagde resultaten haalbaar zijn in de beschikbare tijd. Ook kun je inzien of de bestede uren bijdragen aan de resultaten. Resultaatgericht werken was nooit zo makkelijkBescherm de werkdruk van medewerkersAls je een goed beeld hebt van de werkdruk van je medewerker, kun je deze helpen te beheersen. Heeft de medewerker een goede balans tussen werk en privé of maakt hij juist teveel overuren? Zijn de resultaat afspraken reëel of heeft de medewerker teveel op zijn bordje? Werk constant aan betere planningenControleer facturen van derdenGemeente HardenbergDe functies van TimEnterpriseContinu verbeterenHoe werkt dit bij Tim? Tim ondersteunt de PDCA-cyclus volledig. Zo kan elke medewerker zijn eigen werkwijze beoordelen en verbeteren. Met deze informatie kun je als manager analyses uitvoeren en ook de hoger gelegen processen sturen. Op deze manier werk je als hele organisatie continu aan de kwaliteit van de organisatie. Klanten aan het woordTU Delft“Met TimEnterprise kunnen wij ons gemakkelijk verantwoorden richting overheid en externe opdrachtgevers. ” --- ### Dagplanning - Published: 2023-10-16 - Modified: 2025-04-24 - URL: https://aenova.nl/timenterprise-online/dagplanning/ DagplanningBeschikbaar in TimEnterprise Plus en CompleetBeschikt jouw afdeling over voldoende personeel met de juiste vaardigheden om alle benodigde taken uit te voeren? Met Tim kun je eenvoudig en snel de juiste mensen toewijzen aan de juiste taken, op het juiste moment. Eenvoudige planningsmogelijkheden Je kunt de dagplanning eenvoudig synchroniseren met externe agenda's. Hierdoor kunnen planners rekening houden met externe afspraken bij het maken van de planning. Een definitieve planning kan voor eindegebruikers worden weergegeven in zowel de agenda als in de Tim app. Bovendien worden voor geplande taken suggesties in het weekbriefje weergegeven, waardoor urenregistratie nog eenvoudiger wordt. Verbeterde efficiëntie en capaciteitsbenutting dankzij vergelijking van geplande en werkelijke uren. --- ### Verlof en ziekte - Published: 2023-08-25 - Modified: 2025-04-25 - URL: https://aenova.nl/timenterprise-online/verlof-en-ziekte/ Verlof en ziekteBeschikbaar in TimEnterprise Plus en CompleetEen gestroomlijnde manier om verlof, ziekte en andere roostercategorieën te beheren, terwijl jouw medewerkers altijd inzicht hebben in hun actuele verlofsaldi. Aanvragen van verlof en andere roostercategorieënOverzicht van aangevraagd en geaccepteerd verlofAangevraagde verlofuren en andere roostercategorieën worden automatisch ingevuld in de urenstaat van de medewerker. Dit biedt direct inzicht in wat er is aangevraagd en of het al door de leidinggevende is geaccepteerd. Zo behoren onduidelijkheden en misverstanden over verlofverzoeken definitief tot het verleden. Het registreren van ziekmeldingen is net zo eenvoudig. Slechts het begintijdstip van de ziekte hoeft te worden ingevuld, waarna TimEnterprise automatisch de rest voor zijn rekening neemt. Voor elke dag wordt 'Ziekte' automatisch ingevuld op het rooster van de medewerker, totdat er een betermelding wordt ingevoerd. Deze ziekteregistraties worden ook direct meegenomen in het weekoverzicht van de betreffende medewerker. Overzichtelijke saldogegevens en agendakoppelingHandige en inzichtelijke minirapportages op het dashboard tonen alle saldogegevens van de medewerker, inclusief de houdbaarheid. Bovendien kan verlof en ziekte direct gesynchroniseerd worden met populaire agendasystemen zoals Microsoft 365 en Google Calendar, dankzij de ingebouwde agendakoppeling. Duidelijkheid in aangevraagd verlofVerlof en ziekte kan direct gesynchroniseerd worden met populaire agendasystemen zoals Microsoft 365 en Google Calendar. --- ### Roosteren - Published: 2023-08-25 - Modified: 2025-04-24 - URL: https://aenova.nl/timenterprise-online/roosteren/ RoosterenBeschikbaar in TimEnterprise Plus en CompleetFlexibiliteit in roosters, op jouw voorwaardenVooruitdenken met automatische generatie en handmatige aanpassingOf je nu een heel jaar wilt plannen of de voorkeur geeft aan handmatige finesse, Tim’s roosterfunctionaliteit maakt het mogelijk. De automatische roostergeneratie bespaart tijd en moeite, terwijl handmatige aanpassingen altijd mogelijk zijn. Dankzij specifieke opties kun je eenvoudig periodes selecteren en zelfs complexe schema's creëren voor parttimers, afwijkende weken en bijzondere werktijden.  Verplichte blokken en autorisatie voor precieze planningNaadloze gegevensintegratie voor efficiëntieRoostergegevens zijn direct beschikbaar in urenstaten, waardoor je de juiste weekdagen kunt tonen en verschillen tussen planning en realiteit snel identificeert. Plus- en minuren worden automatisch berekend en overwerk kan nauwlettend in de gaten worden gehouden. Je kunt medewerkers competenties toekennen. Hierdoor zie je in één oogopslag of je over voldoende personeel beschikt met de juiste vaardigheden voor specifieke taken. Nooit meer onderbezetting op cruciale momenten. ZelfroosterenFlexibele roosters op maatEfficiënte planning met competentiebeheerEenvoudig roosteren en zelfroosteren Genereer roosters snel en eenvoudig op basis van een vast één- tot vierwekelijks werkpatroon. Of laat medewerkers zelf hun rooster invullen met de roostertools die Tim biedt. --- ### Registreren en fiatteren - Published: 2023-08-25 - Modified: 2025-04-24 - URL: https://aenova.nl/timenterprise-online/registreren-en-fiatteren/ Registreren en fiatterenMakkelijk en snelagenda koppeling Fiatteren op team- en projectniveauHet goedkeuringsproces wordt geoptimaliseerd met TimEnterprise. Leidinggevenden hebben direct toegang tot de tijdregistraties van hun medewerkers, waardoor zij de ingevoerde uren makkelijk kunnen inzien, valideren en fiatteren. Correcties kunnen eenvoudig worden aangebracht, direct door de leidinggevende of door de medewerker zelf. Fiatteren van uren kan op teamniveau plaatsvinden, waarbij de teamleider of manager de uren van het hele team goedkeurt. Maar fiatteren kan ook op productniveau worden gedaan, ideaal voor projecten. Zo kan elke projectleider zijn eigen project(en) goedkeuren. Bovendien biedt TimEnterprise flexibiliteit door een combinatie van beide goedkeuringsmethoden te ondersteunen. Het gebruiksvriendelijke fiatscherm met diverse opties en filters maakt het hele proces overzichtelijk en efficiënt. rapportages en dashboardauditlog De voordelen van registreren en fiatteren met TimEfficiënte workflow voor fiatterenVerhoogd inzicht in tijd en kostenDoor de verschillende urenoverzichten en controlemechanismen krijg je diepgaand inzicht in jouw tijdsgebruik en projectkosten, wat leidt tot beter management van arbeidstijd en effectievere beheersing van personeelskosten. --- ### Kengetallen - Published: 2023-08-11 - Modified: 2025-04-24 - URL: https://aenova.nl/timenterprise-online/kengetallen/ KengetallenFunctionaliteitJe kunt een onbeperkt aantal kengetallen definiëren. Deze kengetallen kunnen worden georganiseerd in een hiërarchische structuur, zodat je gemakkelijk het overzicht kunt behouden. Bovendien kun je elk kengetal koppelen aan één of meer producten. Hierdoor kun je specifieke productiviteitsnormen instellen, zoals het aantal per tijdseenheid of de bestede tijd per activiteit, voor elk gerelateerd product. RegistrerenHet registeren van kengetallen kan zeer gemakkelijk in zowel de web en app van TimEnterprise. Bij het verantwoorden van uren, kunnen ook aantallen worden aangegeven die horen bij die betreffende activiteiten. Met kengetallen krijg je een duidelijk overzicht van je gerealiseerde productie-aantallen. Je kunt deze gegevens vergelijken met de vastgestelde normen en zo de productiviteit van jezelf, je team of je organisatie evalueren en verbeteren. --- ### Home - Published: 2023-02-21 - Modified: 2025-04-24 - URL: https://aenova.nl/ Met software en knowhow helpen wij organisaties en medewerkers meer waarde uit tijd te halen. OVER AENOVAKlanten aan het woordTU Delft"Met TimEnterprise kunnen wij ons gemakkelijk verantwoorden richting overheid en externe opdrachtgevers"Gemeente HardenbergCombiwel‘Geweldig dat Werkgeluklab verschillende wetenschappelijke invalshoeken combineert. Daarnaast is er veel interactie en dat zorgt voor een positieve energie. Door samen te denken en delen werd al snel duidelijk hoe je werkgelukkiger wordt en hoe dat bijdraagt aan het succes van jouw organisatie.  ‘ --- ### Reset Password - Published: 2023-02-20 - Modified: 2023-02-20 - URL: https://aenova.nl/reset-password/ --- ### Profiel - Published: 2023-02-20 - Modified: 2023-02-20 - URL: https://aenova.nl/profiel/ --- ### Registration Success - Published: 2023-02-20 - Modified: 2023-02-20 - URL: https://aenova.nl/registration-success/ Welcome --- ### Registration - Published: 2023-02-20 - Modified: 2023-02-20 - URL: https://aenova.nl/registration/ --- ### Meer over werkgeluk - Published: 2023-01-19 - Modified: 2025-04-24 - URL: https://aenova.nl/meer-over-werkgeluk/ Meer over werkgelukBEKIJKENWij adviseren organisaties hoe zij hun medewerkers gelukkiger, gezonder en productiever kunnen maken. Vragen die we daarbij stellen zijn: kunnen de medewerkers doen waar hun talenten liggen? Hebben zij de controle over hun werk? Zijn ze in staat bij te dragen aan een hoger doel? BEKIJKENBEKIJKEN --- ### Vacatures - Published: 2023-01-19 - Modified: 2023-01-19 - URL: https://aenova.nl/vacatures/ --- ### Bedankt - Published: 2023-01-02 - Modified: 2025-04-24 - URL: https://aenova.nl/bedankt/ Bedankt! Bedankt voor je bericht, we komen zo snel mogelijk bij je terug. --- ### Producten - Published: 2022-12-30 - Modified: 2025-04-24 - URL: https://aenova.nl/producten/ Onze producten --- ### Analyseren en bedrijfsinzichten - Published: 2022-12-23 - Modified: 2025-04-25 - URL: https://aenova.nl/totalmobile/functies/analyseren-en-bedrijfsinzichten/ Analyseren en bedrijfsinzichtenWat kun je met deze functie? Betere directe besluitvorming door actueel inzicht in prestatie-indicatorenSneller signaleren van knelpunten en veranderingen en hierop inspelenWorkflow optimalisatie door inzicht in trends en ontwikkelingenOptimale bedrijfsvoering --- ### Dynamisch Roosteren - Published: 2022-12-23 - Modified: 2025-04-25 - URL: https://aenova.nl/totalmobile/functies/dynamisch-roosteren/ Dynamisch RoosterenWat kun je met deze functie? --- ### Mobile Workforce Management - Published: 2022-12-23 - Modified: 2025-04-24 - URL: https://aenova.nl/totalmobile/functies/mobile-workforce-management/ Mobile Workforce ManagementWat kun je met deze functie? Minder administratieve lastenHogere effectiviteit doordat je altijd door kan werken en alle relevante informatie ter plekke beschikbaar hebtBetere duurzaamheid door minder papierverbruikLeuker en makkelijker werkenLagere kans op foutenZekerheid dat informatie niet verloren gaatBackoffice altijd up-to-date en (eventuele) facturatie altijd volledig --- ### Functies - Published: 2022-12-23 - Modified: 2025-04-24 - URL: https://aenova.nl/totalmobile/functies/ Totalmobile's functiesDe mogelijkheden van TotalmobileMet Totalmobile hebben je mobiele werkers altijd en overal direct toegang tot de juiste informatie. Je kunt elk bedrijfsproces digitaliseren in een handomdraai, ongeacht platform of apparaat. De medewerker vult digitale formulieren direct in, verkrijgt actuele achtergrondinformatie en legt zelf nieuwe informatie vast, zowel on- als offline. Natuurlijk kunnen foto’s, handtekening en GPS locatie worden toegevoegd. Centraal monitor je de voortgang en je hebt meteen inzicht in alle geleverde werkzaamheden. Welke specifieke functies voor jou geschikt zijn hangt helemaal af van jouw organisatie. Ontdek welke functies bij jouw organisatie aansluiten. Mobile workforce managementDynamisch roosterenAnalyseren en bedrijfsinzichtenMobile workforce managementAgendaMEER INFOSlimme digitale formulieren waarmee je jouw taken efficiënt en effectief kunt uitvoeren, met intuïtieve details zoals vooraf ingevulde velden, alleen logische vervolgvragen, foto’s, digitale handtekeningen en natuurlijk volledig afgestemd op jouw specifieke bedrijfsproces. Je zal de eenvoud en het gebruiksgemak van deze slimme digitale formulieren zeker MEER INFOBijlagenMEER INFOOp de kaart zie je exact wat de locatie is van je uit te voeren werk. Makkelijk voor het plannen van de meest efficiënte route. Start- en reistijd kan worden bijgehouden om inzicht te krijgen in de werkelijk besteedde tijd aan je werk. MEER INFODynamisch roosterenPlannenMEER INFOOp de grafische kaart maak je eenvoudig de werkzaamheden van een medewerker, de status van zijn taken en de optimale routes inzichtelijk. MEER INFOMEER INFOMet het dashboard hebben planners en managers duidelijk en actueel inzicht in de statussen van de planning, de uitvoering, de inzet en de benutting van beschikbare capaciteit, reistijden en meer. Zo... --- ### Ondersteuning - Published: 2022-12-23 - Modified: 2025-04-24 - URL: https://aenova.nl/totalmobile/ondersteuning/ OndersteuningOnline helpBij gebruik van Totalmobile krijg je toegang tot ons klantenportaal. Als beheerder van het klantenportaal kun je ook je eigen collega's toevoegen als contactpersoon, kun je supportmeldingen indienen en met ons samenwerken aan projecten.   KLANTENPORTAALLoop je ergens tegenaan in Totalmobile, heb je een vraag over een functionaliteit of kom je er ergens niet uit? Ons Customer Service Team staat voor je klaar om al je vragen te beantwoorden via klant. aenova. nl. Ze zijn bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 & 17:00 uur. Soms is het gemakkelijk om even met je mee te kijken. Dit doen we dan via Microsoft Teams of met Teamviewer. TEAMVIEWER STARTENAFSPRAAK MAKENVERSTURENDe Totalmobile trainingen zijn ontwikkeld voor de applicatiebeheerders die nieuw zijn met onze software maar ook voor applicatiebeheerders die al wat langer met Totalmobile werken. Door een training haal je meer waarde uit jouw tijd maar ook meer waarde uit jullie tijd. De training geeft een goede basis of meer achtergrond in gebruik en de werking van Totalmobile. Onze trainingen voor Totalmobile zijn op aanvraag en worden online of bij ons op locatie in Delft gegeven. TRAININGEN BEKIJKEN --- ### Totalmobile Gevorderde Training - Published: 2022-12-23 - Modified: 2025-04-24 - URL: https://aenova.nl/totalmobile/trainingen/totalmobile-gevorderde-training/ Win tijdBeter werken met TotalmobileTRAINING AANVRAGENWat leer ik tijdens de gevorderde training? Totalmobile Basis training volgt. Is de gevorderde training iets voor mij? De training is bestemd voor applicatiebeheerders van Totalmobile die zich graag verder willen verdiepen in de mogelijkheden van de software en hoe dit in de dagelijkse praktijk is toe te passen. --- ### Totalmobile Basis Training - Published: 2022-12-23 - Modified: 2025-04-25 - URL: https://aenova.nl/totalmobile/trainingen/totalmobile-basis-training/ Win tijdLeer de basisWerk snellerSnel leren werken in TotalmobileTRAINING AANVRAGENWat leer ik tijdens de basis training? Is de basis training iets voor mij? De Totalmobile Basis training is bestemd voor iedereen die geen of weinig ervaring heeft met Totalmobile. --- ### Trainingen - Published: 2022-12-23 - Modified: 2025-04-25 - URL: https://aenova.nl/totalmobile/trainingen/ Totalmobile trainingenHet trainingsaanbodBasis trainingTRAINING BEKIJKENTRAINING BEKIJKEN --- ### TimEnterprise Gevorderde Training - Published: 2022-12-23 - Modified: 2025-04-25 - URL: https://aenova.nl/timenterprise-online/trainingen/timenterprise-gevorderde-training/ Verdiep je kennis van TimEnterprise en haal alles uit de tool. Win tijdTimEnterprise Gevorderde TrainingDe gevorderde training is speciaal ontwikkeld voor de applicatiebeheerders die meer willen dan nieuwe medewerkers aanmaken en het toevoegen van rubrieken. Voor de applicatiebeheerders die echt een specialist in Tim willen zijn. TimEnterprise is een handige tool om inzicht te krijgen in jouw organisatie. Je moet alleen wel weten hoe je dit gemakkelijk kunt doen. Haal meer waarde uit jullie tijd.   Door informatie die het personeel in Tim invoert te vertalen naar een rapport kun je veel winnen. Tijd, en daarmee dus ook geld. Leer hoe je de juiste informatie in een makkelijk overzicht plaatst. Leer in deze training hoe je rapportages publiceert, het gebruik van financiële koppelingen en hoe je omgaat met het overschrijden van budgetten en IKB-verlof. Lees verder op de pagina wat je nog meer leert.   Naast dat je vaardigheid in onze software wordt verbeterd weten wij zeker dat ook jouw management blij zal zijn met het resultaat van de opgedane kennis.  Online of op locatie? INSCHRIJVENWat leer ik tijdens de gevorderde training? Is de gevorderde training iets voor mij? De basis training”ontwikkeld.  Veelgestelde vragenKan ik me voorbereiden op de training? Is de training interactief? Leer ik tijdens de training over de laatste versie van TimEnterprise? De handelingen die je in deze training leert zullen niet verouderen. Onze trainers zijn altijd op de hoogte van de laatste updates van TimEnterprise en kunnen je laten zien wat de nieuwe features zijn. Deze... --- ### TimEnterprise Basis Training - Published: 2022-12-23 - Modified: 2025-04-24 - URL: https://aenova.nl/timenterprise-online/trainingen/timenterprise-basis-training/ Win tijdLeer de basisWerk snellerSnel leren werken met TimEnterpriseBen je nieuw met TimEnterprise en heb je een aantal vragen over onze software? Je kunt altijd op het klantenportaal een handleiding of één van onze andere documenten bekijken. Merk je dat je dat je toch nog veel op zoek bent naar de mogelijkheden, volg dan onze training en dan leren wij jou hoe je snel met TimEnterprise kunt werken. Haal meer waarde uit jouw tijd. Leer in onze basis training hoe je nieuwe medewerkers aanmaakt, hoe je afdeling- en productstructuren toevoegt en hoe je contractduur en het bijhorende werkpatroon invoert. In deze training belichten we niet alleen de functionele kant van de software, maar gaan we ook in op de toepassing in de dagelijkse praktijk. Online of op locatie? INSCHRIJVENWat leer ik tijdens de basis training? We gaan tijdens deze training in op de dagelijkse praktijk en belichten de functionele kant van de software. Hierdoor beheers je na de training de basismogelijkheden, zoals onder meer het:Aanmaken van nieuwe medewerkersAanmaken van nieuwe afdelings- en productstructurenBeheren van medewerkers, afdelingslidmaatschappen en productdeelnamesInvoeren van een contractduur en het bijbehorende werkpatroonToevoegen van tarievenGebruik van productrubrieken en bezighedenIs de basis training iets voor mij? De training is bedoeld voor iedereen die met het programma TimEnterprise werkt of mensen aanstuurt die dit doen. TimEnterprise kan veel meer dan uren bijhouden. Heb je nog geen ervaring met Tim of wil je gewoon handiger worden met onze software? Dan is de basis training een goede start voor jou. Je hebt... --- ### Algemene voorwaarden - Published: 2022-12-22 - Modified: 2025-04-24 - URL: https://aenova.nl/algemene-voorwaarden/ Home Algemene voorwaarden Algemene voorwaardenOp alle overeenkomsten met Aenova BV zijn de NLdigital voorwaarden van toepassing. Onderstaand kun je de voorwaarden downloaden (pdf). NLdigital-Voorwaarden-NL --- ### Privacyverklaring - Published: 2022-12-22 - Modified: 2025-04-24 - URL: https://aenova.nl/privacyverklaring/ PrivacyverklaringWij vinden het bij Aenova belangrijk dat er zorgvuldig met jouw gegevens wordt omgegaan. Daarom leggen we in deze privacyverklaring uit welke persoonsgegevens we verzamelen, waarom we dat doen en hoe we deze gegevens beschermen. Ook geven we aan welke rechten je hebt en hoe je hier gebruik van kunt maken. Wij raden je aan deze verklaring zorgvuldig te lezen. We hebben geprobeerd het zo eenvoudig mogelijk te houden. Wij behandelen jouw gegevens altijd vertrouwelijk. Alle informatie wordt veilig opgeslagen en is alleen toegankelijk voor personen die deze nodig hebben. Wij hanteren technische, veiligheids- en organisatorische maatregelen om te voorkomen dat onbevoegden toegang krijgen tot jouw gegevens. Aenova isISO 27001 gecertificeerd, wat betekent dat wij voldoen aan strenge eisen op het gebied van informatiebeveiliging. Ook bewaren wij jouw gegevens niet langer dan noodzakelijk is voor de doeleinden waarvoor ze worden verzameld. Voor vragen of opmerkingen over deze privacyverklaring kun je contact met ons opnemen viainfo@aenova. nl. --- ### Disclaimer - Published: 2022-12-22 - Modified: 2025-04-24 - URL: https://aenova.nl/disclaimer/ DisclaimerWe hopen dat de bezoekers van deze website de informatie die ze hier vinden nuttig en informatief vinden. De informatie wordt alleen aangeboden voor algemene informatieve doeleinden, zonder dat voor de juistheid ervan expliciet of impliciet een garantie wordt gegeven. Aenova is niet aansprakelijk voor enige technische, redactionele, typografische of andere fouten in de informatie die via deze website toegankelijk is. Aenova is tevens niet verantwoordelijk voor de inhoud van de webpagina’s waar deze site links naar bevat. De auteursrechten van alle materialen op deze website zijn eigendom van Aenova. Beeld- en videomateriaal van onze partners, zoals TotalMobile is gebruikt met hun toestemming. De informatie van deze website mag gedownload of afgedrukt worden voor persoonlijk gebruik, mits er geen veranderingen aan de pagina’s worden aangebracht en mits geen van de pagina’s wordt gebruikt in enig ander werk of in enige andere publicatie in welk medium dan ook. Geen van de pagina’s van de website van Aenova mag gekopieerd of verspreid worden voor commerciële doeleinden. --- ### Trainingen - Published: 2022-12-18 - Modified: 2025-04-25 - URL: https://aenova.nl/timenterprise-online/trainingen/ TimEnterprise trainingenHet trainingsaanbodVoor medewerkers en managersOnline trainingsomgeving Aenova AcademyNaar Aenova AcademyDe hoofdfunctie van het registreren van uren is uiteraard om verantwoording af te leggen. Waardevol om aan de opdrachtgever, investeerder, subsidieverstrekker of andere belanghebbenden exact te laten zien hoeveel tijd je waaraan hebt besteed. Bekijk via de onderstaande knop de training. Aankomende basis trainingen:13 + 15 mei8 september + 11 septemberTRAINING BEKIJKEN / INSCHRIJVENGevorderde trainingTRAINING BEKIJKEN / INSCHRIJVENAenova kan trainingen door één van onze bevlogen consultants ook bij jou op locatie verzorgen. Een passende trainingsruimte met beamer (of vergelijkbaar) wordt dan door jou geregeld en wij zorgen voor voldoende laptops met de trainingsomgeving van TimEnterprise. De investering voor deze in-house trainingen bedraagt € 600,00 per persoon per dag (minimaal twee deelnemers) en € 200,00 per persoon per dag voor elke extra deelnemer. Dit bedrag is inclusief lesmateriaal. IN-HOUSE TRAINING AANVRAGENVERSTUREN --- ### Support - Published: 2022-12-18 - Modified: 2025-04-24 - URL: https://aenova.nl/timenterprise-online/support/ OndersteuningOndersteuningOnline helpBij gebruik van TimEnterprise krijg je toegang tot onze verschillende online hulpmiddelen. Een beheerder krijgt toegang tot het klantenportaal waar o. a. de nieuwste versie van TimEnterprise gedownload kan worden, je supportmeldingen kunt indienen of waaraan we samen aan projecten kunnen werken. Op onze kennisbank staan allerlei handleidingen, releasenotes en diverse help-artikelen. Allemaal bedoeld om zowel applicatiebeheerder als eindgebruiker verder te helpen met TimEnterprise. KENNISBANKKLANTENPORTAALklant. aenova. nl. Ze zijn bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 & 17:00 uur. TEAMVIEWER STARTENOnze consultants weten alles van Tim en helpen je graag op weg. Of je nu net begint met Tim, een nieuwe module in gebruik gaat nemen of je bestaande omgeving weer eens door wilt laten lichten; onze consultants staan voor je klaar. Zowel voor technische als functionele ondersteuning. We bieden verschillende typen dienstverlening aan:Consultancy op locatie – per dagdeelConsultancy online – per dagdeelConsultancy of support online – per uurWil je meer weten of een afspraak maken?  Gebruik het formulier hieronder of neem contact op met je vaste contactpersoon. AFSPRAAK MAKENTRAININGEN BEKIJKEN --- ### Kennisbank - Published: 2022-11-23 - Modified: 2022-11-23 - URL: https://aenova.nl/kennisbank/ --- ### Agenda - Published: 2022-11-10 - Modified: 2025-04-24 - URL: https://aenova.nl/agenda/ TrainingsdataINSCHRIJVENTimEnterprise online gevorderde trainingNog geen datum beschikbaarINSCHRIJVEN --- ### Contact - Published: 2022-11-10 - Modified: 2025-04-24 - URL: https://aenova.nl/contact/ ContactTelefoonnummer:015 – 213 61 44. Algemene vragen en/of opmerkingen kun je sturen naar info@aenova. nl (of gebruik het contactformulier). Functionele en/of technische vragen beantwoorden wij graag viaklant. aenova. nl Bezoekadres:AenovaScheepmakerij 122628 AA Delft Parkeren is mogelijk op eigen terrein. Postadres:AenovaPostbus 32212601 DE Delft --- ### Team - Published: 2022-11-10 - Modified: 2025-04-24 - URL: https://aenova.nl/team/ Dit zijn wij, we stellen ons even voorEvaToscaDirecteurEdoMedewerker Financiële AdministratieConsultantAnnaConsultantTechnical ConsultantMartijnLead Software OntwikkelaarJeroenDennisSoftware OntwikkelaarSr. Software OntwikkelaarEn wie ben jij? Open sollicitaties zijn altijd welkom. Deze kun je insturen via onze vacaturepagina. We horen graag van je. Vacatures bekijkenEva van der LastVersturen --- ### Over ons - Published: 2022-11-10 - Modified: 2025-04-24 - URL: https://aenova.nl/over-ons/ Tijd, je schaarste kapitaalSamenwerkenWij hechten aan de vrijheid van de individuele medewerker. Wij moedigen hun capaciteiten en creativiteit aan. Maar wij zijn ook een team. Wij voelen ons verbonden met elkaar. Wij hebben korte lijnen en communiceren open, direct en eerlijk met elkaar. Bureaucratie is ons vreemd. Juist hierdoor zijn wij slagvaardig. Proactief zijnWij nemen keer op keer initiatief en werken aan innovatieve software oplossingen. Wij zijn niet bang om te experimenteren en laten op een constructieve manier onze mening horen. Juist hierdoor zijn wij de b-to-b softwareproducent van nu en van de toekomst. Heb jij de afgelopen seconde goed besteed? Wil je dat medewerkers consistent goede resultaten laten zien? Dan moet je er eerst voor zorgen dat er genoeg tijd beschikbaar is om hun taken te volbrengen. Vervolgens help je ze om die nuttig te besteden. Achter de schermenWerkgeluk en productiviteit gaan hand in hand. Wij zijn zelf graag het levende bewijs ;-). Benieuwd naar onze medewerkers? AENOVA ONTMOETENWerken bij AenovaPatrick Rosendaal/ Software engineer bij Aenova (sinds 1988)VACATURES BEKIJKEN --- ### Totalmobile - Published: 2022-11-10 - Modified: 2025-04-24 - URL: https://aenova.nl/totalmobile/ Altijd en overal mobiel werkenTotalmobile - Digitaal mobiel werkenTotalmobile is een software applicatie waarmee je mobiel werken volledig kan digitaliseren. Door de handige en gebruiksvriendelijke software te implementeren in jouw organisatie, maak je de arbeid op locatie productiever, efficiënter, leuker en vooral makkelijker. Steeds meer mensen werken mobiel en dit zal de komende jaren alleen maar verder toenemen. Maar dit gaat niet altijd goed. Denk aan werkbriefjes en de daarmee gepaarde administratieve rompslomp. Aan moeite met plannen waardoor medewerkers te weinig tijd hebben om taken te volbrengen of er juist gaten in hun agenda ontstaan. En denk aan het bijwerken van dossiers, dat je eigenlijk meteen ter plekke wilt doen. Met Totalmobile bieden wij een tool waarmee mobiel werken productiever, efficiënter en leuker wordt. De tool is ontwikkeld met de gebruiker in ons achterhoofd en is te koppelen aan elk backoffice systeem. Zo kunnen medewerkers die mobiel werken hun taken goed en met plezier volbrengen. Meer tijdMet Totalmobile zijn je medewerkers veel minder tijd kwijt aan administratieve handelingen. Een besparing van 60 minuten per dag per medewerker kan zeker worden gehaald. Met de extra tijd kunnen je medewerkers extra afspraken maken of meer tijd besteden aan hun taken. Met Totalmobile hebben je medewerkers met één app toegang tot de relevante informatie uit meerdere backoffice systemen. Als een medewerker een dossier bijwerkt, wordt de informatie automatisch doorgestuurd naar de relevante backoffice systemen: eenmalig vastleggen, meervoudig gebruiken. Kosten worden vooral bepaald door de besteedde tijd van een medewerker. Met Totalmobile is een... --- ### Nieuws - Published: 2022-11-10 - Modified: 2025-03-18 - URL: https://aenova.nl/nieuws/ --- ## ## Berichten ### Financieel Ravijn 2026: Grip op tijd en capaciteit met TimEnterprise - Published: 2025-03-19 - Modified: 2025-03-19 - URL: https://aenova.nl/financieel-ravijn-2026-grip-op-tijd-en-capaciteit-met-timenterprise/ - Categorieën: TimEnterprise Vanaf 2026 worden gemeenten geconfronteerd met een bezuiniging van €2,4 miljard op het gemeentefonds. Volgens de VNG betekent dit dat 75% van de gemeenten in de rode cijfers belandt. Slimmer en efficiënter werken met tijd en capaciteit is essentieel om deze uitdaging het hoofd te bieden. De PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act) biedt een structurele aanpak om tijd, middelen en capaciteit optimaal in te zetten. TimEnterprise helpt gemeenten om deze cyclus effectief toe te passen, door realtime inzicht te bieden in gerealiseerde en beschikbare uren en middelen: PLAN – Stel realistische doelen en maak een efficiënte planning. TimEnterprise geeft inzicht in beschikbare uren en middelen, zodat gemeenten beter onderbouwde keuzes maken. DO – Voer de planning uit en monitor tijdsbesteding in realtime. Met TimEnterprise zien gemeenten direct waar capaciteit optimaal wordt ingezet en waar bijsturing nodig is. CHECK – Analyseer de resultaten: Zijn taken efficiënt(er) uitgevoerd? Zijn er afwijkingen tussen planning en realiteit? TimEnterprise legt knelpunten bloot en helpt gemeenten bij het identificeren van verbeterpunten. ACT – Stuur bij op basis van data en verbeter continu de inzet van middelen en capaciteit. TimEnterprise zorgt voor datagedreven besluitvorming en helpt gemeenten om structurele tekorten te beperken. Waarom is dit cruciaal? Beperk structurele tekorten – Tijd is een van de grootste kostenposten. TimEnterprise helpt gemeenten om middelen efficiënter in te zetten en budgetoverschrijdingen te voorkomen. Werk proactief, niet reactief – Veel gemeenten ontdekken tekorten pas achteraf. TimEnterprise biedt real-time monitoring, zodat vroegtijdige bijsturing mogelijk is. Meer doen met dezelfde middelen – Door inzicht in uren en beschikbare capaciteit kunnen gemeenten bestaande middelen optimaal benutten, tijdsverspilling tegengaan en structurele... --- ### Hoe haal ik meer waarde uit mijn tijd? > Meer waarde uit tijd halen? Wij hebben een aantal tips opgeschreven die je kan toepassen in je doen en laten. - Published: 2023-11-14 - Modified: 2023-11-29 - URL: https://aenova.nl/meer-waarde-uit-tijd/ - Categorieën: Aenova - Tags: bespaar, tijd, tips Aenova staat voor meer waarde uit tijd. Het begint bij onze missie en visie en het eindigt onder elke social media post met een hashtag. #meerwaardeuittijd. Dit doen we door producten en diensten aan te bieden maar daarnaast bieden we ook tips aan, gratis, voor niets. Kleine handigheidjes om je meer waarde uit jouw tijd te halen. Want wij zijn het waarschijnlijk eens als we zeggen dat tijd je meest waardevolle kapitaal is. Toch?   Uitstellen, dat uitstel-gedrag! Wie kent het niet? Je neemt je voor om aan een grote taak te beginnen, maar opeens lijken alle kleine klusjes veel aantrekkelijker. De sleutel is om dit "mere urgency effect" te herkennen en te overwinnen. Begin met die kleine taken, maar zet vervolgens snel de stap naar je belangrijkere werk. Zo creëer je een gevoel van voldoening en momentum, wat je helpt om ook de grotere uitdagingen aan te pakken. Lees hier hoe je dit irritante gedrag kan vermijden.   meer van dit soort artikelen? volg ons via ons LinkedIn kanaal Vraag jezelf af: "Waarom doe ik dit? " Deze simpele vraag kan een wereld van verschil maken. Het helpt je om te focussen op wat echt belangrijk is. Bijvoorbeeld, je bent druk bezig, maar plotseling pak je je telefoon om op sociale media te kijken. Stop even en vraag jezelf af: "Waarom doe ik dit nu? " Het kan je helpen om onbewuste tijdverspillers te identificeren en je tijd effectiever te besteden aan dingen die er echt toe doen. Geniet... --- ### Klantenonderzoek over urenregistratie > Wij hebben een klantenonderzoek over urenregistratie software uitgevoerd onder onze klanten. Lees hier de resultaten ervan. - Published: 2023-06-30 - Modified: 2023-11-29 - URL: https://aenova.nl/klantenonderzoek-urenregistratie-software/ - Categorieën: Aenova, TimEnterprise Onlangs hebben wij een klantenonderzoek omtrent onze urenregistratie software TimEnterprise uitgevoerd. Wij vroegen ons hierbij af wat de motieven van onze klanten waren om ons product aan te schaffen. Veel van onze klanten zijn al jaren klant. Dit maakt het interessant om te vragen op welk gebied onze software hun organisatie heeft geholpen. En al laatste vroegen we ons af wat voor cijfer er gegeven zou worden aan ons product en of het aangeraden wordt bij andere partijen. Laten we daar mee beginnen. Aan het einde van onze enquête stelde wij de vraag of Tim de verwachtingen waar maakt. Gemiddeld krijgen wij een 8! Daar zijn wij natuurlijk super trots op. Ook het antwoord op de vraag of je Tim aan andere organisaties zult aanraden was erg positief. Naast de keuze die je hierboven in het diagram ziet, waren er ook nog de opties "niet erg waarschijnlijk" en "helemaal niet waarschijnlijk". Die zie je niet terugkomen in de afbeelding omdat niemand daarvoor gekozen had. Waarom urenregistratie? Waarom TimEnterprise? Even terug naar de basis van dit onderzoek. Urenregistratie software. Waarom kiest een organisatie ervoor om deze tool in te zetten? Het registreren van uren en verlof zijn de meest voorkomende reacties. We zien ook dat het een noodzakelijke reden kan hebben. Bijvoorbeeld voor het verantwoorden van tijd tegenover een project. Of de Europese verplichting om als werkgever een tijdregistratie systeem aan je medewerkers aan te bieden. Kortom, er zijn redenen zat waarom organisaties voor urenregistratie kiezen. Maar, waarom is er dan... --- ### TimEnterprise Release 2023.1 > Niet alleen een nieuwe TimEnterprise release, maar ook de manier waarop de we de release aan jullie presenteren is vernieuwd. - Published: 2023-03-28 - Modified: 2023-03-28 - URL: https://aenova.nl/timenterprise-release-2023-1/ - Categorieën: TimEnterprise Niet alleen een nieuwe TimEnterprise release, maar ook de manier waarop de we de release aan jullie presenteren is vernieuwd. In deze blog:Onder de motorkapSecurity updatesOpeenstapeling van codeWat er is nieuw?  VerlofWebclient TimEnterprisePlanning in TimToekomstgerichtNiet alleen een nieuwe release, maar ook de manier waarop de we de release aan jullie presenteren is vernieuwd. Met de lancering van het nieuwe klantenportaal & de kennisbank, bieden we alles volledig online aan.   Op het klantenportaal staat vanaf vanaf vandaag de nieuwste versie van TimEnterprise klaar om te downloaden. Via het portaal kun je ook een nieuwe licentie aanvragen. De releasenotes zijn terug te vinden op de kennisbank. Vanaf deze release bieden we geen aparte functionele releasenotes meer aan, maar wordt er in de release notes verwezen naar de bijbehorende kennisbankartikelen. Zo zie je niet alleen een uitleg over de nieuwe functionaliteit, maar ook de context van de werking ervan.   Onder de motorkap Het liefst presenteren we elke release fonkelende nieuwe functionaliteiten voor het gebruik van Tim, maar soms is er ook wat werk op de achtergrond nodig. Tijdens het werken aan deze release is veel gewerkt aan story’s die nu niet direct zichtbaar zijn.   Security updates In 2023 gaan we toewerken naar maandelijkse releasemomenten. Niet al deze releases zullen functionele toevoegingen hebben, maar wel security updates bevatten. Zoals elke software applicatie gebruikt ook Tim externe bibliotheken en wanneer hier kwetsbaarheden in zitten worden deze geüpdatet. Door deze maandelijkse security updates loop je nooit ver achter en is de kans op aanwezige kwetsbaarheden het kleinst.   Om deze maandelijkse updates uit te rollen, hebben we aan onze zijde werkzaamheden verricht. Op... --- ### Totalmobile: Een gloednieuwe brochure > Bekijk de nieuwe brochure van Totalmobile op onze website. Lees in onze brochure hoe Totalmobile jullie kan helpen. - Published: 2021-06-10 - Modified: 2021-06-10 - URL: https://aenova.nl/brochure/ - Categorieën: Aenova, Totalmobile - Tags: brochure Een nieuwe brochure van één van onze producten waarmee wij meer waarde uit tijd halen. Lees er hier meer over. Totalmobile is één van de producten die wij inzetten om meerde waarde uit tijd te halen. Deze software zorgt ervoor dat buitendienst medewerkers efficiënter te werk kunnen gaan. Deze applicatie draagt bij aan het milieu, jullie tijd en daarmee reduceert het ook de kosten. Genoeg redenen om een brochure te maken.   Hoe dit precies bijdraagt kun je lezen door je gegevens hieronder in te vullen. Wij sturen dan de brochure naar je toe.    Wat staat er allemaal in de brochure van Totalmobile?   De brochure geeft een duidelijk inzicht in het effect dat onze software op een gemeente of organisatie kan hebben. Ondanks de toename van het mobiele werken wordt de dienstverlening nog steeds belemmerd door inefficiënte processen. Papierwerk, administratie, onvoldoende of niet volledige informatie en onnodig heen en weer reizen.   Lees terug hoe Totalmobile een oplossing kan bieden op de bovenstaande belemmeringen. De medewerker is de belangrijkste troef van elke servicegerichte organisatie. Daarom is het van vitaal belang dat de medewerkers toegang hebben tot de juiste technologieën om zo de best mogelijk service te leveren. Een goede service begint bij een duidelijke opdracht.   Heb je nog vragen over onze brochure? Dan mag je altijd contact met ons opnemen door een mail te sturen naar info@aenova. nl.       --- ### Inzicht in thuiswerken met urenregistratie > Inzicht in thuiswerken met urenregistratie? Software waarmee je uren registreert is zoveel meer dan het bij houden van uren. - Published: 2021-03-11 - Modified: 2021-03-11 - URL: https://aenova.nl/inzicht-in-thuiswerken/ - Categorieën: Aenova, TimEnterprise - Tags: tijdschrijven, timenterprise, urenregistratie Inzicht in thuiswerken met urenregistratie? Software waarmee je uren registreert is zoveel meer dan het bij houden van uren. Veel organisaties gaan ervanuit dat urenregistratie het doel heeft om inzicht te geven in het aantal gewerkte uren, en dat klopt ook. Maar urenregistratie software kan zoveel meer voor jouw organisatie betekenen. Inzicht in thuiswerken is belangrijker dan ooit tevoren.   Inzicht in thuiswerken Wij werken nu al meer dan een jaar thuis, de kans is groot dat jij dat ook doet. Daarom is het registreren van uren en werkzaamheden nu extra belangrijk. Niet om te controleren wie hoeveel uur waaraan heeft besteed, maar juist om de medewerker te helpen. Te beschermen zelfs. Door het thuiswerken is er veel veranderd in de werkethiek van medewerkers. Want iedereen heeft het zwaarder en dus ook de organisatie waarvoor je werkt. Hierdoor durven medewerkers zich minder snel ziek te melden vertelt een artikel van Business Insider ons. Er is een grotere angst dat ze hierdoor de baan verliezen of het is een vorm van compassie voor het bedrijf waarvoor er wordt gewerkt. Kortom, de grenzen van de medewerkers verschuiven.   Urenregistratie is een controle Het idee leeft dat urenregistratie een controle is op de gewerkte uren, en ook dat klopt. Maar dit heeft ook weer een voordeel voor de medewerker. Uit onderzoek van PW. net blijkt dat medewerkers die thuiswerken sneller teveel uren maken vergeleken met werknemers die op kantoor werken.   Urenregistratie geeft dus ook inzicht op medewerkers die te veel werken.   Dit kan op de lange termijn het gevolg hebben dat er meer en vooral langdurige uitval optreedt. Met hulp... --- ### Uitstelgedrag, het mere urgency effect en de oplossing. > Uitstelgedrag, we maken ons er allemaal wel eens schuldig aan. Lees hier meer over het mere urgency effect en wat je eraan kunt doen. - Published: 2021-03-03 - Modified: 2021-03-03 - URL: https://aenova.nl/uitstelgedrag/ - Categorieën: Aenova - Tags: mere urgency, oplossing, uitstelgedrag Uitstelgedrag, we maken ons er allemaal wel eens schuldig aan. Wat is het precies en hoe lossen we het op? Uitstelgedrag Uitstelgedrag, een begrip waar we ons helaas allemaal wel eens schuldig aan maken. Toch? Soms doe je dit omdat je simpelweg geen zin hebt om een bepaalde taak uit te voeren. Soms doe je dit ook omdat je denkt dat het verstandig is om eerst aan een ander project te werken voordat je verder gaat aan het "grote" werk. Het blijkt dat die strategie helemaal niet verstandig is. Maar, we hebben er ook een oplossing voor.   Wat is mere urgency dan?   Mere urgency wordt letterlijk vertaald als "louter urgentie". Het is de psychologische benaming voor het uitstellen (uitstelgedag) van belangrijke taken door minder belangrijke taken eerst aan te pakken. Vaak gebeurt dit onbewust.   Wanneer we grote taken uitstellen, zoals het schrijven van een rapport, hebben wij als werkende mensen de neiging om eerst simpele taken uit te voeren. Zoals het beantwoorden van al je email berichtten. Het komt daarom ook vaak voor dat je mailbox volledig is opgeschoond in drukke tijden. Komt dit bekend voor?   Wanneer we het erg druk hebben of gestrest zijn voelen we een vorm van druk om taken af te maken. Het liefste dan ook zo snel mogelijk. Zo krijg je het gevoel dat je goed bezig bent in drukke periodes. Helaas neemt het ook een deel inschattingsvermogen van ons af. We vinden het moeilijk om dan realistisch in te zien welke taak nou eigenlijk prioriteit heeft.   Dit heeft als effect dan we taken gaan afronden die eigenlijk helemaal geen... --- ### Reiskosten, het kost nu extra aandacht. > Reiskosten verwerken in tijden van COVID-19 zorgt bij organisaties voor complicaties. Lees hier een aantal voorbeelden hoe het wel kan. - Published: 2020-11-12 - Modified: 2020-11-12 - URL: https://aenova.nl/reiskosten/ - Categorieën: Geen onderdeel van een categorie - Tags: reiskosten, timenterprise, urenregistratie Reiskosten is een onderwerp waar veel organisaties nu extra mee te maken hebben. Sinds ons land in de ban van het COVID-19 virus is, komen er steeds meer vraagtekens bij het hoofdstuk reiskosten te staan. Wij denken hierin mee en geven graag een aantal tips hoe je dit kunt aanpakken Reiskosten is een onderwerp waar veel organisaties nu extra mee te maken hebben. Sinds ons land in de ban van het COVID-19 virus is, komen er steeds meer vraagtekens bij het hoofdstuk reiskosten te staan. Wij denken hierin mee en geven graag een aantal tips hoe je dit kunt aanpakken in onze urenregistratie software, TimEnterprise.   Reiskosten via tijdregistratie Dit kan door een product aan te maken waarop aangegeven wordt dat je op locatie gewerkt hebt. Door middel van rapportages kunnen dan voor alle medewerkers het aantal keren op locatie gemakkelijk gefilterd worden. Om de plus/minuren te corrigeren kan via het product de opbouw uitgezet worden of het kan gecorrigeerd worden met een negatieve mutatie. Wat is zo handig aan deze manier: Geen extra modules nodig (basis / bpi) Gemakkelijk in te richten met extra product(en) Waar moet je nog wel op letten:  Plus/minuren en het weekbriefje zijn wat minder duidelijk inzichtelijk voor de medewerker. Het is ook mogelijk het in de rubrieken of bezigheden te verwerken. Bij een registratie geeft de medewerker dan aan op welke locatie de werkzaamheden zijn geweest. Ook hierover kan dan via een budgetmatrix gerapporteerd worden. Wat is zo handig aan deze manier:  Geen extra modules nodig (basis / bpi). Gemakkelijk in te richten met de rubrieken / bezigheden. Waar moet je nog wel op letten: Medewerkers moeten bij elke registratie aangeven wat de locatie van de werkzaamheden was. Reiskosten & aanwezigheid via de aanwezigheidsregistratie Wanneer gebruik gemaakt wordt van de aanwezigheidsregistratie in Tim, via... --- ### Acht redenen om tijdschrijven in acht te nemen. > Acht keer een reden voor tijdschrijven. Met een uitleg waarom jouw organisatie urenregistratie serieus moet nemen. TimEnterprise van Aenova. - Published: 2020-10-26 - Modified: 2020-10-26 - URL: https://aenova.nl/reden-tijdschrijven/ - Categorieën: Aenova, TimEnterprise - Tags: aenova, redenen, tijdschrijven, timenterprise, urenregistratie, waarom Bij veel organisaties die overgaan op Resultaatgericht Werken (Het Nieuwe Werken zoals het ook wel genoemd wordt) of naar een Zelfsturende Organisatie, speelt de vraag of tijdregistratie hier nog wel bij hoort. Vaak liggen daar de volgende gedachten aan ten grondslag: Bij veel organisaties die overgaan op Resultaatgericht Werken (Het Nieuwe Werken zoals het ook wel genoemd wordt) of naar een Zelfsturende Organisatie, speelt de vraag of tijdregistratie hier nog wel bij hoort. Vaak liggen daar de volgende gedachten aan ten grondslag: Dat is toch niet meer van deze tijd? Dat gaat toch niet samen met resultaatgericht werken? Wij zijn een zelfsturende organisatie en daarin hoeft een medewerker toch niet te registreren waar hij/zij tijd aan besteed heeft? Naar onze mening is urenregistratie niet per se gebonden aan de periode waarin we leven, maar heeft het alles te maken met de toegevoegde waarde die het oplevert. Voor de laatste twee vragen geldt dat het vooral een andere manier van werken is. De doelen, de uit te voeren taken, de verplichtingen en verantwoordelijkheden van de organisatie blijven nagenoeg ongewijzigd. Dat betekent dat je onder andere nog steeds wilt dat: projectbudgetten niet overschreden worden, je inzicht hebt in werkdruk, je verantwoording kan afleggen naar derden, je voldoet aan wet- en regelgeving, etc. Onderstaand worden verschillende onderwerpen belicht waarom organisaties (zouden moeten) blijven tijd registreren, bezien vanuit argumenten van klanten, onze mening en/of wet- en regelgeving. Reden #1 Resultaatdoelen vaststellen en voortgang bewaken Bij resultaatgericht werken stel je te behalen resultaten/doelen vast en word je beoordeeld op basis van de realisatie. Beloning vindt overigens nog altijd plaats op basis van contractueel te werken uren. Het aantal te werken uren bepalen voor een belangrijk deel de beschikbare capaciteit en vormen de basis van de reëel... --- ### Aenova nieuwsbrief #2 mei & juni > De 2e editie van de Aenova nieuwsbrief. We houden je graag op de hoogte van onze producten, ons kantoor en interessante artikelen. - Published: 2020-04-30 - Modified: 2020-04-30 - URL: https://aenova.nl/aenova-nieuwsbrief-2-mei-juni/ - Categorieën: Geen onderdeel van een categorie De tweede editie van de Aenova nieuwsbrief. Als je de volgende editie niet wilt missen, meld je aan op de homepage! Samenwerken is belangrijker dan ooit Door de coronacrisis werken wij plotseling met al onze medewerkers vanuit huis. En dat brengt best een verandering met zich mee. Opeens hebben we een WAT-relatie: Working Apart Together. We starten iedere dag met een korte meeting op Microsoft teams, waar we samen ideeën uitwisselen en plannen maken. Het is superfijn om iedereen dagelijks te zien en te spreken. Als je als team op afstand samen werkt, kom je elkaar helaas niet spontaan tegen bij het koffieapparaat, het dartbord of tijdens de lunch. En dat samenzijn is een heel gemis. Een deel van de inhoud en waardering van je werk komt namelijk uit deze toevallige interactie op het werk. Samenwerken is belangrijker dan ooit. Het spreekwoordelijke gezegde “alleen ga je sneller, samen kom je verder” is niet voor niets ons motto voor 2020. En daar werken we met zijn allen hard aan, ook vanuit huis! Samen verder met onze medewerkers, onze klanten en onze partners – Hans en Eva. Tijd schrijven op "corona"? Naast het samen thuiswerken levert het virus ook extra werk op. Vooral binnen gemeenten en veiligheidsregio's ontstaan er nieuwe taken. Meerdere organisaties maken het product “Corona” aan in Tim. Zo houden gemeenten en veiligheidsregio's overzichtelijk bij welke extra taken er zijn ontstaan en hoeveel tijd hierin zit. Tijd schrijven is van essentieel belang, vooral nu. Het Rijk heeft zelfs een aantal afspraken op papier gezet. Een van deze afspraken is dat meerkosten voor gemeenten door gevolg van Corona worden vergoed. Het verantwoorden van de meerkosten... --- ### Maatregelen Aenova in verband met coronavirus > Met de uitgebreide maatregelen die zijn aangekondigd voor de beperking van de verspreiding van het coronavirus door het kabinet en het RIVM, zijn door Aenova ook maatregelen getroffen op dit gebied. Deze maatregelen gelden tot en met minimaal 6 april 2020, of mogelijk langer als deze datum landelijk wordt opgerekt. - Published: 2020-03-16 - Modified: 2020-03-16 - URL: https://aenova.nl/maatregelen-aenova-coronavirus/ - Categorieën: Aenova Met de uitgebreide maatregelen die zijn aangekondigd voor de beperking van de verspreiding van het coronavirus door het kabinet en het RIVM, zijn door Aenova ook maatregelen getroffen op dit gebied. Deze maatregelen gelden tot en met minimaal 6 april 2020, of mogelijk langer als deze datum landelijk wordt opgerekt. Maatregelen Aenova in verband met coronavirus Met de uitgebreide maatregelen die zijn aangekondigd voor de beperking van de verspreiding van het coronavirus door het kabinet en het RIVM, zijn door Aenova ook maatregelen getroffen op dit gebied. Deze maatregelen gelden tot en met minimaal 6 april 2020, of mogelijk langer als deze datum landelijk wordt opgerekt. Wij hebben onze medewerkers gevraagd thuis te werken. Al onze dienstverlening blijft doorgaan, echter zoveel als mogelijk online. Fysieke afspraken worden vervangen door telefonische afspraken. Uiteraard word je hierover ook door de betreffende medewerker persoonlijk geïnformeerd. Ons kantoor is vanaf maandag 16 maart niet meer telefonisch bereikbaar. Wel zijn onze medewerkers eventueel bereikbaar op hun mobiele telefoon. Onze support- / helpdesk is bereikbaar via ticket@aenova. nl. Alle andere vragen en/of opmerkingen kun je sturen naar info@aenova. nl.   --- ### ISO 27001 certificering voor Aenova > ISO 27001. Wat is het precies? Waarom heb je het nodig als bedrijf? Wij zijn onlangs ISO 27001 gecertificeerd en wij zijn daar erg trots op. Wij hebben een artikel geschreven over wat ISO 27001 precies is, en hoe onze ervaring met de certificering is verlopen. - Published: 2020-01-29 - Modified: 2020-01-29 - URL: https://aenova.nl/iso-27001-aenova/ - Categorieën: Aenova - Tags: aenova, iso, iso 27001 ISO (27001 in ons geval) staat voor de Internationale Organisatie voor Standaardisatie. Het samenwerkingsverband van nationale standaardisatieorganisaties in 163 landen, het samenwerkingsverband dat scherp toezicht houdt op het nastreven van de opgestelde ISO-normen. Normen die betrekking hebben op een methode, product, of een dienst van een bedrijf. Is ISO 27001 je nog onduidelijk? Daarom geven we je een voorbeeld. ISO 27001 certificering voor Aenova ISO (27001 in ons geval) staat voor de Internationale Organisatie voor Standaardisatie (of in het Engels International Organization for Standardization). Het samenwerkingsverband van nationale standaardisatieorganisaties in 163 landen, het samenwerkingsverband dat scherp toezicht houdt op het nastreven van de opgestelde ISO-normen. Normen die betrekking hebben op een methode, product, of een dienst van een bedrijf. Ook voor Aenova is de ISO inmiddels een bekende partij, na maanden inzet van ons team heeft er in november en begin december een audit plaats gevonden... Met trots mogen we dan ook naar buiten brengen dat we “met vlag en wimpel” geslaagd zijn. Aenova is officieel ISO 27001 gecertificeerd! Waarom is een ISO certificering belangrijk? Informatie beveiliging en data protectie zijn actuele onderwerpen. Regelmatig hoor je in het nieuws over het lekken van klantgegevens. Zo was dat recent nog het geval bij British Airways en Marriott Hotels. Dit heeft niet alleen financiële gevolgen, vooral de reputatieschade is groot. Ook bij Aenova hebben we veel te maken met persoonlijke gegevens, persoonlijke gegevens van onze medewerkers, maar ook van partners en klanten. Daarom vinden wij het belangrijk dat wij kunnen aantonen dat Aenova zorgvuldig en veilig met deze gegevens omgaat. Als klant, of potentiële klant, is het van grote waarde om ervan verzekerd te zijn dat persoonlijke gegevens veilig zijn. Zo’n certificering krijg je dan ook niet zomaar. ISO 27001 is de hoogste certificering die je kunt krijgen op het gebied van informatie beveiliging. Hiermee laten wij zien dat we de... --- ### Opleiding tot werkgelukdeskundige, een drie daagse cursus > Na deze drie-daagse cursus Werkgelukdeskundige ben jij in staat om jouw eigen werkgeluk én het werkgeluk van jouw organisatie te vergroten. Je ontvangt een certificaat na het volgen van de gehele cursus. - Published: 2019-10-18 - Modified: 2019-10-18 - URL: https://aenova.nl/werkgelukdeskundige/ - Categorieën: Geen onderdeel van een categorie - Tags: werkgeluk, werkgeluklab Na deze drie-daagse cursus Werkgelukdeskundige ben jij in staat om jouw eigen werkgeluk én het werkgeluk van jouw organisatie te vergroten. Je ontvangt een certificaat na het volgen van de gehele cursus. Werkgelukdeskundige in drie dagen Na deze drie-daagse cursus Werkgelukdeskundige ben jij in staat om jouw eigen werkgeluk én het werkgeluk van jouw organisatie te vergroten. Je ontvangt een certificaat na het volgen van de gehele cursus.  Het beroep van werkgelukdeskundige of -adviseur staat op nummer 2 in de ranglijst van de Nationale Beroepengids. "Werkgelukdeskundige:een beroep met toekomst". "De Werkgelukdeskundige is een adviseur, manager of staffunctionaris die zich richt op het vergroten van de geluksbeleving op de werkvloer. De Werkgelukdeskundige doet dit onder andere door het geven van workshops en (team-)coaching gericht op persoonlijk leiderschap en het geven van inspiratiesessies. Daarnaast deelt de Werkgelukdeskundige kennis en inzichten over gelukkig werken, of implementeert hij of zij tools of systemen waarmee de geluksbeleving van de werknemers kan worden gemeten. De Werkgelukdeskundige is al in meerdere verschijningsvormen gezien op de arbeidsmarkt, van extern adviseur tot Chief Happiness Officer". Aandacht voor werkgeluk is geen overbodige luxe, nu stress als beroepsziekte op nummer 1 staat. Hoe gelukkiger de medewerker, hoe minder ziekteverzuim, hoe productiever en creatiever mensen in de organisatie zijn. Een cursus werkgelukdeskundige, hoe ziet dat eruit? De cursus wordt georganiseerd op het kantoor van Aenova in Delft. Eva van der Last zal de drie daagse cursus verzorgen en de eerste dag vindt plaats op donderdag 20 februari 2020. De dag erna, 21 februari 2020, is de tweede cursus dag. Een maand later, vrijdag 20 maart, is de laatste dag. Hieronder staat beschreven hoe we de dagen hebben ingedeeld. Dag 1 Tijdens de eerste dag besteden... --- ### Van feedback over urenregistratie tot kunstwerk > Tijdens onze TimEnteprise klantendag 2019 hebben wij onze klanten gevraagd om feedback te leveren over ons urenregistratiesysteem. Dit kan je natuurlijk "gewoon" vragen, wij hebben het dit jaar anders uitgepakt. - Published: 2019-06-14 - Modified: 2019-06-14 - URL: https://aenova.nl/feedback-urenregistratiesysteem-kunstwerk/ - Categorieën: Aenova, TimEnterprise Kan urenregistratie nog makkelijker?   Hoe maak je uren registreren leuker? Hoe maak je tijdschrijven makkelijker? Wij hebben daar een hele hoop ideeën over. Maar wij zijn van mening dat de gebruikers van ons urenregistratiesysteem nog meer ideeën hierover hebben. Dit zijn tenslotte de mensen die dagelijks met onze software werken. Tijdens onze klantendag vragen wij om veel feedback over onze software. Dit jaar hebben wij dat anders aangepakt. Wout, visueel notulist van Getting the picture, kwam langs om alle ideeën van de klanten uit te tekenen. Hoe dat precies werkt, kan je zien in een timelapse hieronder. Wout heeft 2 uur geluisterd en getekend, wij hebben voor het gemak er een video van gemaakt zodat je het gehele proces in 2 minuten kan zien. https://youtu. be/7-ZkDHIymqs TimEnterprise klantendag 2019 Wij hebben ook een artikel geschreven over onze TimEnteprise klantendag die 21 mei plaatsvond. Hier kan je lezen en bekijken hoe de gehele dag eruit heeft gezien. Een onderdeel van de dag was dus de visueel notulist. In de video kun je zien dat er steeds andere groepen om de tekening heen staan. Elke groep mocht feedback leveren over de urenregistratie software. Hans stond bij de tekening om de discussies te leiden. De tekening is in vier onderdelen verdeeld. Manager, projectleider, applicatiebeheerder (key user) en medewerker (eindgebruiker). De meeste bezoekers op de TimEnterprise klantendag zijn applicatiebeheerder. Die werken het meeste met de software. Daarom is dit de doelgroep die ons het beste kan voorzien van feedback. Hieronder het resultaat van... --- ### TimEnterprise klantendag 2019 > TimEnteprise is tijdregistratie software van Aenova. Jaarlijks organiseren wij een klantendag waarbij wij de nieuwste updates toelichtten. Ook is dit een mooi moment om feedback te vragen aan onze klanten. - Published: 2019-05-28 - Modified: 2019-05-28 - URL: https://aenova.nl/timenterprise-klantendag-2019/ - Categorieën: Aenova, TimEnterprise - Tags: tijdschrijven, timenterprise, urenregistratie, urenregistratiesoftware, urenregistratiesysteem Tijdregistratie software die zich blijft verbeteren TimEnterprise is tijdregistratie software waar veel organisaties in Nederland gebruik van maken. Het is een tool waar applicatiebeheerders van organisaties dagelijks mee werken, daarom vinden wij het belangrijk de software zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. Dit houdt in dat er dus een hoop verandert. Uren registeren kan jij als medewerker gewoon gemakkelijk via een internet browser doen. Maar, voor elke organisatie is er ook een applicatiebeheerder die de "achterkant" van de software beheert. Verlofregistratie, fiatteren, budgetteren, plannen en sturen zijn een aantal handelingen die je gemakkelijk met TimEnterprise kan uitvoeren. Je begrijpt dat het voor mensen die veel met deze tijdregistratie software bezig zijn, belangrijk is om op de hoogte te zijn van de kleinste tot de grootste verbeteringen. Dáárom organiseren wij jaarlijkse een klantendag. Om je even te introduceren kun je hieronder een korte sfeerschets zien van wat de klanten van de TimEnterprise klantendag 2019 vonden. https://www. youtube. com/watch? v=SQTXChnK5eU Tijd staat stil in een museum Het viel ons op dat iedereen zo positief was over de prachtige locatie. De schitterende historische locatie die wij in Delft hebben uitgekozen is Museum Prinsenhof, een plek vol geschiedenis. De bezoekers werden door Daniëlle, Frank en Domenico ontvangen in de Waalsekerk. Dit is het oostelijke gedeelte van de 15e eeuwse kapel van het Sint-Agathaklooster, vandaag de dag is dit Museum Prinsenhof. Onze bezoekers werden verrast met nóg een leuke en vooral originele begroeting. Twee prachtig ogende dames ontvingen onze bezoekers met de vraag: "mag ik jou even... --- ### Het resultaat van luisteren naar jullie, de Superwens 2018. - Published: 2018-11-28 - Modified: 2018-11-28 - URL: https://aenova.nl/3103/ - Categorieën: Aenova, TimEnterprise BEL Combinatie heeft de superwens van 2018 gewonnen. Wij vonden dat het leuk was om onze Edo en Domenico erop uit te sturen en een verassing af te leveren bij de winnaars van 2018. Het resultaat van luisteren naar jullie, de Superwens 2018. Wij van Aenova luisteren graag naar onze klanten. Wij zijn van mening dat onze producten beter worden als het afgestemd wordt op de vaste gebruikers. Zo heeft een van onze knappe koppen bedacht dat het een leuk idee was om een “superwens” te introduceren. Voor ons op kantoor een groot begrip, maar voor jou misschien nog onbekend. Om een duidelijk beeld te krijgen van wat die superwens nou eigenlijk inhoudt, moeten we ergens anders beginnen. Wij willen graag weten wie onze klanten zijn. Niet alleen de accountmanagers die op bezoek komen, de consultants die je meehelpen of de heren van support die je aan de telefoon hebt. De rest van het team is ook benieuwd naar wie jullie zijn. Vandaar dat wij ooit begonnen zijn met het organiseren van klantendagen. Elk jaar een klantendag Jaarlijks organiseren wij een klantendag. Natuurlijk wordt er tijdens zo’n klantendag informatie gegeven, maar het elkaar leren kennen staat voorop! We zijn allemaal wel eens uitgenodigd voor een bijeenkomst die je een nostalgisch gevoel van de vroegere schoolbanken gaf, dat is niet onze bedoeling. Tijdens de klantendag organiseren we altijd een kleine competitie. De winnaar van deze competitie wint het recht van een “superwens”. Vorig jaar was het een quiz, dit jaar is het een... We weten eigenlijk nog niet wat het komend jaar wordt, jij een idee?   Eva neemt het programma door tijdens de klantendag 2018. Als klanten suggesties aangeven voor verbeteringen houden wij dat netjes... --- ### TIM 2018.2: Wat is er nieuw? > TIM 2018.2 staat helemaal in het teken van gebruiksvriendelijkheid. De verbeterpunten komen dan ook rechtstreeks bij de kern vandaan, de gebruikers. In april heeft de klanten-dag plaats gevonden waarbij onze community zelf mag aangeven waar de software nog beter afgesteld kan worden op de dagelijkse gebruiker. - Published: 2018-11-15 - Modified: 2018-11-15 - URL: https://aenova.nl/timenterprise-2018-2-wat-is-er-nieuw/ - Categorieën: TimEnterprise Er staat een nieuwe release van Tim klaar! Versie 2018. 2 staat helemaal in het teken van gebruiksvriendelijkheid. De verbeterpunten komen dan ook rechtstreeks bij de kern vandaan, de gebruikers. In april heeft de Aenova klantendag plaats gevonden waarbij onze community zelf mag aangeven waar de software nog beter afgestemd kan worden op de dagelijkse gebruiker. In deze versie zijn de drie klant-wensen verwerkt en natuurlijk ookdesuperwens. Ook heeft de IT afdeling hun focus gelegd op de digitale onkostenregistratie. In het onderstaande nieuwsbericht kun je lezen wat dit precies inhoud. Voor de echte Tim kenners kun je in het klantenportaal een complete gespecificeerde lijst bekijken. Digitale onkostenregistratieHet is nu mogelijk om digitaal een bon toe te voegen aan een onkostenregistratie. Je kunt heel gemakkelijk van een bon een foto maken en via de Web & App de foto van de bon toevoegen. We blijven ernaar streven om zo min mogelijk gebruik te maken van papier! Laten we dit een gezamenlijk doel maken. Klantwens 1 – Geplande op te nemen plusuren ook zichtbaar in het verlofoverzicht. Bij het verlofoverzicht wordt nu in een kolom “gepland” ook de geplande op te nemen plus uren getoond zodat het saldo van de medewerker een beter in beeld komt. Dit was overigens de populairste wens van de gebruiker op de klantendag. Klantwens 2 – Widget voor houdbaarheid verlof. We hebben een widget gemaakt die op het Dashboard geplaatst kan worden zodat je niet het gehele rapportage hoeft te openen. De widget geeft het totaal saldo... --- ### Duurzamer werken door digitaliseren > De roep om duurzamer te werken is urgenter dan ooit. Zo ook op de afdeling Openbaar Gebied in een van de grootste gebieden van Nederland: de gemeenten Ommen en Hardenberg. Daar ging men recent op zoek naar een passende, moderne oplossing. Digitaliseren bood het antwoord. - Published: 2018-11-15 - Modified: 2018-11-15 - URL: https://aenova.nl/case-study-bestuursdienst-ommen-hardenberg/ - Categorieën: Totalmobile Bij veel gemeenten verlopen processen nog op de klassieke manier: via papieren werkbonnen, tekeningen en urenbriefjes. Tegelijkertijd is de roep om duurzamer te werken urgenter dan ooit. Zo ook op de afdeling Openbaar Gebied in een van de grootste gebieden van Nederland: de gemeenten Ommen en Hardenberg. Daar ging men recent op zoek naar een passende, moderne oplossing. Digitalisering bood het antwoord. Case study: Bestuursdienst Ommen-Hardenberg Lees je liever de PDF versie of bekijk je liever de video? Bij veel gemeenten verlopen processen nog op de klassieke manier: via papieren werkbonnen, tekeningen en urenbriefjes. Tegelijkertijd is de roep om duurzamer te werken urgenter dan ooit. Zo ook op de afdeling Openbaar Gebied in een van de grootste gebieden van Nederland: de gemeenten Ommen en Hardenberg. Daar ging men recent op zoek naar een passende, moderne oplossing. Digitalisering bood het antwoord. In de top 10 van Nederland De Bestuursdienst Ommen-Hardenberg is een professionele organisatie waarin dagelijks ruim 600 medewerkers de gemeenten Ommen en Hardenberg adviseren en ondersteunen. De Bestuursdienst oefent alle gemeentelijke taken uit en verleent diensten aan de ruim 75. 000 inwoners. Deze Vechtdalgemeenten zijn gelegen in het groene hart van Overijssel. Onderdeel van de Bestuursdienst is de afdeling Openbaar Gebied. Deze afdeling is verantwoordelijk voor het beheer van de openbare ruimte in de regio. Drie van de vier teams werken in de buitendienst en werken dan ook mobiel. “De afdeling Openbaar Gebied verzorgt het hele areaal van Ommen en Hardenberg en dat is zo groot dat het tot de top 10 van Nederland behoort. Dat is flink wat werk,” aldus Elisabeth Friederichs. “Bij de Bestuursdienst werken bevlogen mensen die hart hebben voor hun vak en die heel klantgericht zijn. ”   Voorop lopen Verandering ontstaat niet altijd uit noodzaak. Toch was er bij de Bestuursdienst Ommen-Hardenberg behoefte aan een nieuw systeem. De afdeling Openbaar Gebied werkte de afgelopen jaren met een... --- ### Aenova vacatures in mei — twee software ontwikkelaars en een jr. consultant gezocht > Een modern bedrijf in kennisstad Delft waar software en werkgeluk centraal staan. Dat is Aenova in een notendop. Samen bedienen wij dagelijks zo'n 200.000 personen bij mee dan 250 organisaties. Dit doen wij nu met zo'n twintig enthousiaste medewerkers. En we breiden uit. Bekijk de drie vacatures. - Published: 2018-05-09 - Modified: 2018-05-09 - URL: https://aenova.nl/aenova-vacatures-in-mei-software-ontwikkelaars-consultant/ - Categorieën: Aenova, TimEnterprise, Totalmobile Drie vacatures Een modern bedrijf in kennisstad Delft waar software en werkgeluk centraal staan. Dat is Aenova in een notendop. Wij bedienen dagelijks zo'n 100. 000 mensen bij meer dan 250 organisaties. Dit doen wij nu met zo'n twintig enthousiaste medewerkers. En wij breiden uit. We zijn namelijk op zoek naar drie nieuwe collega's: Junior software consultant Software ontwikkelaar — Frontend developer Software ontwikkelaar — Fullstack developer 1. Junior software consultant Wij zoeken een starter die bij ons een vliegende start wil maken als junior consultant! Je gaat het hele land door om onze klanten op weg te helpen met de software van Aenova. 2. Software ontwikkelaar — Frontend developer Als developer speel je een belangrijke rol in de ontwikkeling van onze applicaties. Samen met onze seniors til jij onze software ontwikkeling naar een hoger plan. Je bent continu bezig met innovatieve oplossingen voor onze bestaande software en ontwikkelt nieuwe applicaties met de nieuwste technieken. 3. Software ontwikkelaar — Fullstack developer Wij zoeken een HBO/WO niveau ontwikkelaar met zo’n 2 tot 5 jaar ervaring die nooit te oud wordt om te leren. Wij hebben meer dan genoeg stories op de sprintplanning met hersenkrakers waar jij je tanden in kunt zetten! Interesse? Meer weten over één van de vacatures of over ons sollicitatieproces? Stuur gerust een mailtje naar Daniëlle Ottink (d. ottink@aenova. nl). Of een appje naar Eva van der Last (06 1453 1248). Je mag ook bellen naar 015 213 6144. We horen graag van je! --- ### Op de valreep: TIM 2017.3 > In de laatste maanden van het jaar hebben we uiteraard niet stil gezeten, maar op de achtergrond weer hard aan een TimEnterprise update gewerkt. Naast de verbeteringen die we in elke versie weer proberen te brengen, hebben we deze release ook aandacht besteed aan "Standaard op Maat" voor diverse klanten. - Published: 2017-12-05 - Modified: 2017-12-05 - URL: https://aenova.nl/op-de-valreep-tim-2017-3/ - Categorieën: TimEnterprise In de laatste maanden van het jaar hebben we uiteraard niet stil gezeten, maar op de achtergrond weer hard aan Tim gewerkt. Naast de verbeteringen die we in elke versie weer proberen te brengen, hebben we deze release ook aandacht besteed aan "Standaard op Maat" voor diverse klanten. Met als resultaat dat er een aantal zeer handige functies aan de Tim Webversie is toegevoegd, zoals: #1 Kopiëren van uren Het kon al, maar nu is het ook in TimWeb mogelijk om je uren uit een bepaalde week te kopiëren naar een nieuwe week. Wel zo makkelijk! #2 Productdeelname beheren In een projectorganisatie mogen vaak meerdere medewerkers productdeelnames uitdelen, omdat de rechten decentraal belegd. Vanaf versie 2017. 3 kan dit nu ook in TimWeb! Handig voor bijvoorbeeld de projectleiders. #3 Onkosten Nu ook in TimWeb: het onkostenbriefje! Het tabblad Registratie bestaat vanaf versie 2017. 3 uit de onderdelen Uren en Onkosten. Herkenbaar voor elke Tim-gebruiker. #4 Mijn Team Op het dashboard zijn nu voor een teamleider of applicatiebeheerder ook medewerkers van een andere afdeling dan je eigen afdeling te zien. Wel zo handig met ziek- en betermelden! Verder is een koppeling gerealiseerd met RealHRM / Exact Synergy. Weer een uibreiding op onze missie om éénmalige invoer en meervoudig gebruik mogelijk te maken. Ook hebben we het gebruikersgemak van TimWeb en TimApp weer verder aangescherpt. TimWeb en TimApp worden continue geoptimaliseerd, houd onze updates daarom goed in de gaten. Lees hier de complete release notes en download TimEnterprise 2017. 3 (klik). --- ### Belofte maakt schuld: TIM 2017.2 is er! > Elke Tim Klantendag doen we beloftes. De top 3 wensen waar onze klanten op stemmen tijdens deze dag komen in de nieuwste Tim release. En nu is hij er! TimEnterprise 2017.2. Dit keer hebben we er zelfs een schepje bovenop gedaan door ook nummer vier op te pakken: de Supersterstem. - Published: 2017-06-21 - Modified: 2017-06-21 - URL: https://aenova.nl/belofte-maakt-schuld-tim-2017-2-is-er/ - Categorieën: TimEnterprise Elke Tim Klantendag doen we beloftes. De top 3 wensen waar onze klanten op stemmen tijdens deze dag komen in de nieuwste Tim release. En nu is hij er! TimEnterprise 2017. 2. Dit keer hebben we er zelfs een schepje bovenop gedaan door ook nummer vier op te pakken: de Supersterstem. Om je geheugen op te frissen, even op een rijtje welke wensen aan de top stonden en in Tim 2017. 2 zijn verwerkt: Wens #1 Waarschuwen zodra verlof dreigt te vervallen Wens #2 Grafisch export-, registratie- en fiatteerdatumoverzicht Wens #3 Registratie- en fiatteerdatumoverzichten voor projectleiders Wens #4 ‘Supersterstem’ Verlof tijdens afdelingswissels, staat op beide afdelingen goed Naast de implementatie van deze wensen hebben we een wijzigingslog in Tim gebouwd. Daarmee kunnen accountants een check doen op registratie van daadwerkelijke uren, onkosten en kengetallen. Ook hebben we het gebruikersgemak van TimWeb en TimApp aangescherpt. TimWeb en TimApp worden continue geoptimaliseerd, houd onze updates daarom goed in de gaten. Tim 2017. 2 is kerngebruiker-proof Tijdens de jaarlijkse Klant Inspraak Sessie afgelopen 15 juni, hebben onze gewaardeerde kerngebruikers Tim 2017. 2 uitgebreid getest en goedgekeurd. Zij prijzen de performance, vinden dat bovengenoemde klantwensen goed geïmplementeerd zijn en dat 2017. 2 een mooie doorontwikkeling is op 2017. 1, met aandacht voor details, zodat het nóg makkelijker en leuker is voor de gebruiker. Tim 2017. 2 is zoals gebruikelijk ook langs het interne testpanel van Aenova gegaan en de laatste puntjes zijn op de i gezet. Met trots presenteren we op de langste dag... --- ### Confetti, een superster en natúúrlijk TimEnterprise > Benieuwd hoe een klantendag van TimEnterprise eruit ziet? Een middag vol werkgeluk, nieuwe features en klantenfeedback. - Published: 2017-02-01 - Modified: 2017-02-01 - URL: https://aenova.nl/confetti-een-superster-en-natuurlijk-timenterprise/ - Categorieën: TimEnterprise Abba’s Super Trouper klinkt door de platenspeler. De geur van koffie dringt door de Huiskamer. TimEnterprise staat groot op het scherm in de Kerkzaal, waar ook de champagne klaarstaat. De eerste klanten druppelen binnen. ‘Wauw, wat een leuke plek! Ik wist niet dat dit hier zat! ’, roept een Aenova klant. Als onze klanten met een glas bubbels in de Kerkzaal staan, heet directeur Hans iedereen welkom en telt af met in de ene hand een selfiestick en in de andere hand heft hij zijn champagneglas, om samen te proosten op een nieuw jaar. Plots knalt er gekleurde confetti de lucht in en is de toon gezet voor een energieke Tim klantendag. Onze eigen Frank (productmanager) en Edo (accountmanager) presenteerden de nieuwste features in Tim; de features waar klanten tijdens de klantendag in 2015, en tijdens de Klant Inspraak Sessie in 2016, op konden stemmen.  Ook dit keer hingen er 20 wensen die onze klanten met gouden sterren favoriet konden maken. Hoe meer sterren een wens had, hoe hoger de prioriteit voor ontwikkeling. Bekijk hier welke wensen het meest favoriet zijn gebleken.     De superster in actie Tussen de presentaties door werd er gedart. Voor de gezelligheid, maar vooral omdat er een superster te winnen viel. Met deze extra grote ster kon de winnaar een wens van de wensmuur kracht bijzetten, zodat die sowieso uitgebracht wordt. Een aantal van onze klanten heeft gedurende de dag fanatiek staan darten, maar er is één duidelijke winnaar uit gekomen, namelijk Jeroen van... --- ### Totalmobile in een nieuw jasje > Totalmobile krijgt een nieuw kleurtje en logo. Voortaan begint u uw werkdag niet meer met het opstarten van het groene Totalmobile appicoontje, maar met het paarse. - Published: 2016-11-17 - Modified: 2016-11-17 - URL: https://aenova.nl/totalmobile-in-een-nieuw-jasje/ - Categorieën: Totalmobile Totalmobile krijgt een nieuw kleurtje en logo. Voortaan begint u uw werkdag niet meer met het opstarten van het groene Totalmobile appicoontje, maar met het paarse. Het is u misschien al opgevallen aan de website, ons mobiele zusje Totalmobile krijgt een compleet nieuwe look met een nieuw kleurenschema, een nieuw appicoon en logo. Hiermee wil Totalmobile haar plek als leidende, mobiele workforce-managementaanbieder kracht bijzetten. Deze rebranding zal u terugzien op al haar platformen. Totalmobile blijft haar continue focus op excellentie en de hoogste kwaliteit van service en support behouden. De update is omstreeks 1 december 2016 beschikbaar voor Android in de Google Play Store en voor iOS in de App Store. Vergeet vanaf dan dus niet het paarse icoontje op te zoeken als u uw werkdag begint! --- ### Aenova wint Health Innovation Challenge 2016 > Op 3 november 2016 vond in Rotterdam de tweede editie van de Health Innovation Challenge plaats en Aenova won de eerste prijs! 35 ondernemers kwamen bij elkaar om oplossingen te bedenken voor zeven cruciale problemen in de zorg. - Published: 2016-11-08 - Modified: 2016-11-08 - URL: https://aenova.nl/aenova-wint-health-innovation-challenge-2016/ - Categorieën: Aenova Op 3 november vond in Rotterdam de tweede editie van de Health Innovation Challenge plaats en ons team won de eerste prijs! 35 ondernemers kwamen bij elkaar om in co-creatie met o. a. het Erasmus MC, IJsselland ziekenhuis en Pameijer, oplossingen te bedenken voor zeven cruciale problemen in de zorg. De wethouder Werkgelegenheid en Economie van gemeente Rotterdam reikte de hoofdprijs uit aan het winnende idee: We want you. “We want you wint de Health Innovation Challenge, omdat het twee uitdagingen bij elkaar brengt en oplost. In dit idee worden eenzame mensen als potentiële vrijwilligers beschouwt. Ik ondersteun dit concept van harte, omdat het er vanuit gaat dat iedereen iets te bieden heeft”, aldus Maarten Struijvenberg, wethouder gemeente Rotterdam. Het stimuleren van vrijwilligerswerk in de zorg Onze eigen Hans, Eva en Frank gingen samen met Nienke de Pauw van RotterdamCares en Danny van der Roest van Maverick aan de slag met de uitdaging ‘het stimuleren van vrijwilligerswerk in de zorg’. Er zijn steeds meer zorgvrijwilligers nodig. Daarentegen is er ook een grote groep eenzame mensen, namelijk 49% van de Rotterdamse volwassenen. We want you brengt dit samen. Door eenzame mensen te positioneren als potentiele vrijwilligers geef je ze een nieuw doel en breng je ze onder de mensen. Met We want you heeft het team een win-win situatie te pakken, want de mensen die zich eenzaam voelen verschijnen weer op de radar én er ontstaat nieuwe aanwas van vrijwilligers. Tips van hoogbegaafde kids Onder begeleiding van dr. F. Jaspers (Program... --- ### Waar TimEnterprise gebruikers blij van worden > De work management software van Aenova maakt werken makkelijker én leuker. Wij geloven dat een blije medewerker een productieve medewerker is. Maar waar worden onze gebruikers nou precies blij van? Op de speciale ‘blije medewerker’ pagina hebben we de afgelopen maanden reacties verzameld op deze vraag. - Published: 2016-06-30 - Modified: 2016-06-30 - URL: https://aenova.nl/waar-timenterprise-gebruikers-blij-van-worden/ - Categorieën: TimEnterprise De work management software van Aenova maakt werken makkelijker én leuker. Wij geloven dat een blije medewerker een productieve medewerker is. Maar waar worden onze gebruikers nou precies blij van? Op de speciale ‘blije medewerker’ pagina hebben we de afgelopen maanden reacties verzameld op deze vraag, zodat we onze gebruikers nóg beter leren kennen. Blije medewerkers door automatisering Het gebruik van onze software biedt veel voordelen. Een aantal daarvan hebben we aan onze eindgebruikers voorgelegd. Zo waren we benieuwd of de medewerker blij wordt van ‘minder administratieve lasten’, ‘minder reistijd door een slim werkrooster’ óf ‘zelf mijn werktijden bepalen’. De resultaten van dit onderzoekje heeft ons weer iets dichter bij onze eindgebruikers gebracht. Het heft in eigen hand Maar liefst 68% van de respondenten gaf aan blij te worden van ‘zelf mijn werktijden bepalen’. Steeds meer werkgevers bieden deze mogelijkheid en ook de wet flexibel werken die sinds 1 januari 2016 van kracht is, stimuleert flexibel werken. Veel medewerkers zoeken een gezonde balans tussen werk en privé. Uit onderzoek blijkt dat die vrijheid en verantwoordelijkheid werknemers aanzienlijk gemotiveerder, gelukkiger en productiever maakt. Veel managers worstelen met het sturen van die nieuwe vrijheid. Wij geloven dat het sturen op resultaat succesvol samengaat met de vrijheid die medewerkers van nu vragen, waarbij TimEnterprise een onderdeel van deze succesformule is. Minder administratie en reistijd De overige 32% van de respondenten gaf aan vooral blij te worden van efficiënter werken. Dit wordt verdeeld in 26% die liet weten blij te worden van ‘minder administratieve... --- ### Makkelijker kunnen wij het zeker maken. Makkelijker én leuker! > In het ICT/Zorg Magazine is Aenova-eigenaar Hans van der Last aan het woord over hoe Aenova met TimEnterprise en Totalmobile organisaties in de zorg helpt bij het stroomlijnen van processen. Denk aan o.a. urenregistratie en time management. - Published: 2016-04-18 - Modified: 2016-04-18 - URL: https://aenova.nl/makkelijker-kunnen-wij-het-zeker-maken-makkelijker-en-leuker/ - Categorieën: Aenova Mobiel platform verhoogt werkplezier en productiviteit zorgmedewerkers “De Belastingdienst zegt dat ze het makkelijker kunnen maken, maar niet leuker. Nou, met onze software doen wij beide. Wij verlossen zorgmedewerkers van enorm veel administratieve rompslomp, zodat ze meer tijd aan hun echte werk, het verlenen van zorg, kunnen besteden. Zo maken wij hun werk niet alleen makkelijker, maar ook echt leuker! ” Aan het woord is Hans van der Last, directeur-eigenaar van Aenova, ontwikkelaar van innovatieve software voor de zorg. “Dat zeggen wij niet alleen zelf, onze klanten zeggen het en ervaren het, en dat is het belangrijkste. ” Dit is de introductie van een pagina groot artikel over Aenova wat onlangs in het ICT/Zorg magazine is verschenen. Klik hier voor een PDF van het stuk, of scroll naar beneden voor de platte tekst, om het volledige verhaal te lezen. Flexibel en mobiel werken De software-oplossingen van Aenova richten zich op het stroomlijnen en integreren van zorgprocessen. Flexibel en mobiel werken, daar draait het om. Daarbij staat altijd de individuele zorgmedewerker centraal. Wat heeft die nodig op het moment dat zij aan het bed of in het huis van de cliënt verschijnt? Welke informatie moet zij bij de hand hebben en welke informatie kan ze ter plekke vastleggen naar aanleiding van het contact? Alles zo overzichtelijk en simpel mogelijk. Geen dubbel werk, geen overbodige informatie. Eenvoudige formulieren, mobiliteit, snelheid, efficiëntie, flexibiliteit. Uitdagingen “Wij zien een aantal grote uitdagingen in de zorgmarkt,” zegt Hans van der Last, “en met onze software spelen... --- ### Softwarebedrijf Aenova overgenomen door Hans van der Last > Eigenaar van een softwarebedrijf: dat was een lang gekoesterde wens van ex-BSO'er Hans van der Last. Met de overname van de aandelen van het softwarebedrijf Aenova uit Delft is die wens in vervulling gegaan. - Published: 2009-05-28 - Modified: 2009-05-28 - URL: https://aenova.nl/softwarebedrijf-aenova-overgenomen-door-hans-van-der-last/ - Categorieën: Aenova Over Aenova Aenova is een zelfstandig en onafhankelijke softwareproducent, opgericht in 1992 door de verkoper. De onderneming is gevestigd in Delft en telt 25 medewerkers. Aenova heeft met TimEnterprise een toonaangevende positie in de markt van softwareprodukten voor tijdregistratie, urenverantwoording, budgettering en planning. Verder biedt Aenova met Maggy2 een unieke onafhankelijke softwareoplossing voor het organiseren van printfaciliteiten, waardoor printkosten kunnen worden gereduceerd en minder papier en toner wordt gebruikt. Daarnaast levert Aenova ook diensten, bestaande uit installatie, training, (helpdesk)support en advies. Verkoop vindt met name plaats in Nederland. Aenova’s belangrijkste afzetmarkt voor TimEnterprise is de lokale overheid met circa 200 gemeenten als klant. Ook onderwijsinstellingen, ministeries en grote bedrijven behoren tot de klantenkring. Maggy2 wordt momenteel vooral gebruikt door hogescholen, universiteiten en ROC’s. Overnametraject Hans van der Last start bij Aenova als een ervaren ondernemer. Eerder al heeft Hans succesvol een MBO gerealiseerd bij een collega ICT bedrijf. Naast jarenlange ervaring in de ICT heeft Hans bovendien ook specifieke ervaring met de overheid als doelmarkt en de verkoop van software aan de overheid. Wat een belangrijke link met Aenova vormde. Eind 2008 heeft BuyInside, een intermediair die zich specifiek richt op MBI-trajecten, Hans in contact gebracht met de voormalig eigenaar van Aenova, Willem Boers, hetgeen vorige week heeft geresulteerd in een 100% overname van deze onderneming. Niet alleen voor Hans van der Last, maar ook voor de benaderde financiers bleek de overname van Aenova een aantrekkelijke propositie. Aenova is een goed renderend en stabiel bedrijf. Een substantieel deel van de... ---