Ctrl/Cmd + P om te printen
or save as PDF

Release & update planning TimEnterprise 2024

Voor de SaaS-omgevingen vindt er maandelijks een security-update van TimEnterprise plaats. In de security updates zorgen we dat op technisch en beveiligingsvlak van TimEnterprise alles weer helemaal up-to-date is. In sommige van deze updates zullen we ook wat kleine bugjes oplossen. De update van je SaaS-omgeving vindt altijd ’s nachts plaats, waardoor eindgebruikers er geen last van hebben. In de ochtend is de omgeving gewoon weer online voor iedereen.


Planning 2024
We hebben security updates voor het gehele jaar ingepland. Per update plannen wij drie dagen in en op één van die drie dagen wordt de update voor jouw organisatie uitgevoerd. Zo kunnen wij steeds de beste planning maken voor het daadwerkelijk doorvoeren van de update.

Bij een nieuwe major release vindt er uiteraard ook een update plaats, mochten de major release en de security update in dezelfde periode vallen dan zullen worden deze gecombineerd en komt de reguliere security update te vervallen. Hierover zullen we dan uiteraard communiceren.

De updates vinden plaats in de nacht tussen 00:00 – 06:00 uur.

MaandWeekDatum
Februari9 27/28/29
Maart1326/27/28
April17 23/24/25
Mei2228/29/30
Juni2625/26/27
Juli3023/24/25
Augustus3527/28/29
September3924/25/26
Oktober4429/30/31
November4826/27/28
December5117/18/19

Punten van aandacht
Hoewel veel vanzelf gaat en we proberen de overlast tot een minimum te beperken zijn er wel een aantal punten om rekening mee te houden:

  • Tijdens de drie aangekondigde dagen per maand is Tim (zowel applicatiebeheer als webclient & app) dus één dag niet beschikbaar tijdens het service window van 00:00-06:00 uur. We kunnen op dit moment niet vooraf aangeven welke van de drie dagen de daadwerkelijke update plaatsvindt.
  • Taken die ingesteld staan in Tim voor bijvoorbeeld een HR integratie of een export van gegevens worden niet uitgevoerd tijdens de updates
    • Tim-taken die voor het service window gestart zijn maar nog niet gereed zijn als het service window start, worden afgebroken en niet meer afgemaakt.
    • Tim-taken die tijdens het service window gepland staan worden niet uitgevoerd en afhankelijk van de instellingen van de taak op een later moment uitgevoerd.
  • Taken die buiten Tim om ingesteld staan, door bijvoorbeeld een SOAP-koppeling worden tijdens het service window niet uitgevoerd.