Release & update planning TimEnterprise 2023

Voor het laatst bijgewerkt op: 2 juni 2023
Je bent nu hier:
Dit artikel kun je lezen in: 1 min

Voor de SaaS-omgevingen zal er maandelijks een security-update van TimEnterprise plaatsvinden. In de security updates zorgen we dat op technisch en beveiligingsvlak van TimEnterprise alles weer helemaal up-to-date is. In sommige van deze updates zullen we ook wat kleine bugjes oplossen. De update van je SaaS-omgeving vindt altijd ’s nachts plaats, waardoor eindgebruikers er geen last van hebben. In de ochtend is de omgeving gewoon weer online voor iedereen.


Planning 2023
We hebben security updates voor de rest van het jaar ingepland. Per update plannen wij drie dagen in en op één van die drie dagen wordt de update voor jouw organisatie uitgevoerd. Zo kunnen wij steeds de beste planning maken voor het daadwerkelijk doorvoeren van de update.

De updates vinden plaats in de nacht tussen 00:00 – 06:00 uur.

MaandDatum
Juni26, 27 & 29 juni
Juli24, 25 & 27 juli
Augustus28, 29 & 31 augustus
September25, 26 & 28 september
OktoberNader te bepalen wegens release 2023.2
November27, 28 & 30 november
December27, 28 & 29 december

Punten van aandacht
Hoewel veel vanzelf gaat en we proberen de overlast tot een minimum te beperken zijn er wel een aantal punten om rekening mee te houden:

  • Tijdens de drie aangekondigde dagen per maand is Tim (zowel applicatiebeheer als webclient & app) dus één dag niet beschikbaar tijdens het service window van 00:00-06:00 uur. We kunnen op dit moment niet vooraf aangeven welke van de drie dagen de daadwerkelijke update plaatsvindt.
  • Taken die ingesteld staan in Tim voor bijvoorbeeld een HR integratie of een export van gegevens worden niet uitgevoerd tijdens de updates
    • Tim-taken die voor het service window gestart zijn maar nog niet gereed zijn als het service window start, worden afgebroken en niet meer afgemaakt.
    • Tim-taken die tijdens het service window gepland staan worden niet uitgevoerd en afhankelijk van de instellingen van de taak op een later moment uitgevoerd.
  • Taken die buiten Tim om ingesteld staan, door bijvoorbeeld een SOAP-koppeling worden tijdens het service window niet uitgevoerd.
Heb je je tijd goed besteed met dit artikel?
Nee 0 1 van de 1 vinden dat zij hun tijd nuttig hebben besteed aan dit artikel.
Kan je niet vinden wat je zoekt?
Vraag ons om een nieuw kennisbank artikel toe te voegen over jouw onderwerp.

Contact met Aenova

Heb jij een algemene vraag, een persaanvraag of tips/suggesties om bij te dragen aan een gelukkige werkdag? Mail naar info@aenova.nl (of gebruik het contactformulier).


Telefoonnummer

E-mailadres