Aenova nieuwsbrief #2 mei & juni

Samenwerken is belangrijker dan ooit

Door de coronacrisis werken wij plotseling met al onze medewerkers vanuit huis. En dat brengt best een verandering met zich mee. Opeens hebben we een WAT-relatie: Working Apart Together.

We starten iedere dag met een korte meeting op Microsoft teams, waar we samen ideeën uitwisselen en plannen maken. Het is superfijn om iedereen dagelijks te zien en te spreken.

Als je als team op afstand samen werkt, kom je elkaar helaas niet spontaan tegen bij het koffieapparaat, het dartbord of tijdens de lunch. En dat samenzijn is een heel gemis. Een deel van de inhoud en waardering van je werk komt namelijk uit deze toevallige interactie op het werk.

Samenwerken is belangrijker dan ooit. Het spreekwoordelijke gezegde “alleen ga je sneller, samen kom je verder” is niet voor niets ons motto voor 2020. En daar werken we met zijn allen hard aan, ook vanuit huis!

Samen verder met onze medewerkers, onze klanten en onze partners – Hans en Eva.

Tijd schrijven op “corona”?

Naast het samen thuiswerken levert het virus ook extra werk op. Vooral binnen gemeenten en veiligheidsregio’s ontstaan er nieuwe taken. Meerdere organisaties maken het product “Corona” aan in Tim. Zo houden gemeenten en veiligheidsregio’s overzichtelijk bij welke extra taken er zijn ontstaan en hoeveel tijd hierin zit.

Tijd schrijven is van essentieel belang, vooral nu. Het Rijk heeft zelfs een aantal afspraken op papier gezet. Een van deze afspraken is dat meerkosten voor gemeenten door gevolg van Corona worden vergoed. Het verantwoorden van de meerkosten wordt een stuk overzichtelijker en eenvoudiger door tijd te schrijven op het product in TimEnterprise.

Lees meer over de afspraken in dit VNG artikel.

Op deze dagen zijn wij niet beschikbaar

In de maanden mei en juni zijn er een aantal feestdagen en vrije dagen. Op die dagen zijn wij niet bereikbaar. Wanneer je een mailtje stuurt naar ticket@aenova.nl wordt deze daarna z.s.m. opgepakt. Op de volgende dagen zijn wij van Aenova lekker vrij:

  • 4 mei
  • 5 mei (Bevrijdingsdag)
  • 21 mei (Hemelvaart)
  • 22 mei
  • 1 juni (Tweede Pinksterdag)

TimEnterprise 2020.1, hoe staat het ervoor?

Dankzij de feedback van onze klanten, klantwensen, gesprekken op onze klantendag en e-mailcontact komen we steeds dichter bij de release van TimEnterprise 2020.1! Samen werken we aan de nieuwste versie, waarin je kunt rekenen op features als:

  • Overhead is niet alleen maar zichtbaar na de export. Deze gegevens worden in TimEnterprise 2020.1 overzichtelijk gemaakt in de budgetmatrix. Zo maak je de overhead een stuk inzichtelijker.
  • Je krijgt een compleet overzicht in het fiatteer scherm. Als teamleider zie je niet alleen de door jou te fiatteren uren, maar zijn ook de (door iemand anders te fiatteren) projecturen inzichtelijk. Zo heb je een totaaloverzicht van de te fiatteren periode.
  • Er is een hoop data terug te vinden in de auditlog en we merken dat onze klanten deze functionaliteit steeds vaker gebruiken. Ons ontwikkelteam werkt aan 3 stories om deze functionaliteit nog beter werkbaar te maken.

Via onze nieuwspagina en onze LinkedIn pagina laten we tijdig weten wanneer de release van TimEnterprise 2020.1 is.

Uitslag van de vorige poll

Op 29 maart ging onze klok een uur vooruit, wat betekent dat we weer in de zomertijd leven. Begrijpelijk dat niet iedereen dit even fijn vindt. Omdat ons motto “meer waarde uit tijd” is, vonden wij het interessant om in onze poll de vraag te stellen; “moet zomertijd afgeschaft worden?”. Aan de resultaten te zien, zal de discussie nog wel even doorgaan…

Zomertijd of niet, het is tijd voor een nieuwe poll: Onze collega’s missen elkaar, niet alleen elkaar maar ook het kantoorpand, de manier van werken en het samen lunchen. Natuurlijk staat iedereen hier anders in, en daarom vragen wij ons af wat jij het liefste doet wanneer COVID-19 voorbij is.

Thuis blijven werken of samen met mijn collega’s op kantoor werken of een combinatie van de twee opties.

Wij zijn benieuwd!

mijn stem uitbrengen

Tim 2020.1 release met een live webinar

Om het voor jou zo makkelijk mogelijk te maken om onze software te gebruiken, blijven wij continu ontwikkelen en verbeteren. Een proces dat we samen aangaan, wij baseren onze verbeteringen namelijk op jouw klantvragen!

Niet alleen wordt de feedback van onze klanten meegenomen in de ontwikkeling, ook betrekken we jou bij de TimEnterprise 2020.1 release. Zo hebben we door jullie inbreng de ondersteuning van de release verbeterd in de vorm van een live webinar.

In dit live webinar kun je met ons meekijken terwijl wij de nieuwe features van 2020.1 laten zien. Naast meekijken kun je ook live vragen stellen!

Naast dit webinar ontvang je nu ook functionele releasenotes, zodat je direct kunt zien hoe je deze functionaliteit in Tim kunt gebruiken. Duidelijk instructie met screenshots en uitleg. De “normale” releasenotes kun je ook terugvinden op het klantenportaal. Handig als je niet bij het live webinar aanwezig kunt zijn.

Via onze nieuwspagina en onze LinkedIn pagina houden we je op de hoogte wanneer het webinar plaatsvindt. 

Nu ook online ondersteuning

In de afgelopen periode waarin wij, jij en heel Nederland massaal thuiswerkt, hebben we gemerkt dat we onze klanten ook heel goed op afstand verder kunnen helpen met TimEnterprise.

Onze installaties deden we al jaren op afstand, maar om onze klanten te helpen, bieden we ook online ondersteuning. Zo kun je een consultant inschakelen om je verder te helpen in Tim of het online uitvoeren van een implementatiecheck. Precies als voorheen, maar dan op afstand. Ook de trainingen die we op ons kantoor organiseren, geven we nu online.

Bij Aenova blijven we flexibel. Heb je maar een kleine (hulp)vraag? Of kun je wel een extra handje gebruiken bij interim applicatiebeheer wanneer er net even te weinig capaciteit is? Ook dan kun je op ons reken.

de online ondersteuning mogelijkheden bekijken

De helden van Aenova

Hoe fijn is het om toch even samen te kunnen zijn met je collega’s? Wij doen dit, waarschijnlijk net als jij, via een webcam. Op deze manier leer je ze gek genoeg toch beter kennen, in hun eigen thuisomgeving, in kleding die ze misschien niet naar kantoor aan zouden trekken, en wie weet maak je virtueel kennis met een partner, kind of zelfs een huisdier!

Wat ons opviel, is dat de webcam altijd maar één kant van het verhaal laat zien: in wat voor omgeving zitten jouw collega’s eigenlijk?

Daarom hebben we onze collega’s gevraagd een foto te maken van hun werkplek, en er iets over te vertellen:

Thom – Software ontwikkelaar: “Mijn werkplek is een georganiseerde chaos, en ik zou het absoluut niet anders willen”.

Edo – Sr. Accountmanager: “Ik was al langer van plan om mijn werkplek van zolder naar een kamer op de eerste verdieping te verhuizen. Toen bekend werd dat we fulltime thuis moesten gaan werken heb ik versneld de kamer geschilderd, jaloezieën opgehangen en mijn werkplek verhuisd. Het is een fijne rustige werkplek, maar als accountmanager ben je graag onderweg en praat je het liefste face-to-face met klanten en collega’s. Dat mis ik nu wel heel erg”.

Victor – Communicatie en Marketing: “Ik ben deze maand verhuisd, dus het thuiswerken voelt wel heel dubbel voor mij. Ach, met dit uitzicht hoor je mij niet klagen over mijn werkplek”.

Een kort voorstel rondje

Samenwerken kan zowel op kantoor als thuis, dat hebben talloze organisaties bewezen, waaronder een groot aantal van onze klanten. Wanneer het over “samen” gaat, gaat het niet altijd alleen over personen. Samen heeft betrekking tot alles, ook op software én externe samenwerkingen. Zo ook bij de gemeente Utrechtse Heuvelrug, al jaren TimEnterprise gebruiker. Sinds kort maken zij ook gebruik van Totalmobile! Ook Gemeente Meierijstad maakt gebruik van Totalmobile. Wij zijn trots dat we onze samenwerkingen op deze manier mogen uitbreiden.

Ook binnen onze Tim-community is er beweging en mogen we twee nieuwe gemeentes verwelkomen. Bij deze, welkom aan Gemeente Altena en Gemeente Neder-Betuwe als gloednieuwe Tim gebruikers!

Vanzelfsprekend staan we stil bij onze nieuwe klanten, maar ook bij onze klanten waarmee we al jaren samenwerken. Veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond maakt sinds deze maand gebruik van de Web- en Appversie van TimEnterprise.

Totalmobile, wat is dat precies? 

Ja, wat is Totalmobile nou eigenlijk?” vroeg een klant ons laatst tijdens een Tim training. Omdat wij dagelijks met onze producten bezig zijn, praten we er zelf altijd heel gemakkelijk over en vergeten we wel eens dat het voor Tim gebruikers of Werkgeluklab cursisten helemaal niet zo vanzelfsprekend is wat Totalmobile precies doet.

Totalmobile is een workforce management tool die mobiel werken productiever, efficiënter en leuker maakt. In één zin; Totalmobile is een handige app die het werkbriefje volledig digitaal maakt.

In deze online video laten we exact zien wat Totalmobile is en wat het kan.

Gespannen, prikkelbaar maar ook gevoelens van hoop!

Zoals je weet, volgt Werkgeluklab alle ontwikkelingen die te maken hebben met (werk)geluk op de voet. Een betrouwbare bron die wij raadplegen is de Erasmus Happiness Economics Research Organisation (EHERO), het geluksinstituut van de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Uit een eerste meting naar geluk ten tijde van COVID-19 concluderen we dat met een daling van een 7,5 naar een 6,3, de Nederlandse bevolking zich nu minder gelukkig lijkt te voelen. Het gaat vooral om ouders en mensen met inkomensonzekerheid. De respondenten laten weten dat ze zich gespannener, prikkelbaarder, bedroefd, angstig en eenzaam voelen.

Maar laat dat je niet ontmoedigen! Veel respondenten geven aan ook gevoelens van hoop, belangstelling, vastberadenheid, alertheid en energie te ervaren.

Van de Nederlanders geeft 71% aan dat de effecten van de COVID-19-uitbraak op het leven overwegend negatief zijn. Mensen ervaren het vaakst veranderingen op het gebied van sociale relaties, vrijetijdsbesteding en financiële zekerheid. Zo zijn collega’s ook onderdeel van sociale relaties, uit de wetenschap is bekend hoe belangrijk zij zijn voor ons werkgeluk.

Mis jij je collega’s ook? Wij wel!

Wij wensen jou veel (thuis)werkgeluk, laten we hopen dat we elkaar snel weer kunnen ontmoeten! 

de website van Werkgeluklab bekijken

Elk jaar is er toch een klantendag?

Een prachtige locatie”, “Complimentenmeisjes”, “Dit is het negende jaar op rij dat ik er bij ben!” Hebben we je aandacht? Vaste Tim gebruikers weten het al, nieuwe Tim gebruikers willen we er graag van op de hoogte brengen. Onze jaarlijkse TimEnterprise klantendag.

Normaal had je rond deze tijd al lang een uitnodiging ontvangen, we zijn je niet vergeten.
Vanwege het Coronavirus hebben we na lang wikken en wegen de TimEnterprise klantendag niet dit jaar, maar voor volgend jaar gepland. Balen! Maar helaas is het niet anders.

Natuurlijk houden we je op de hoogte over onze klantendag, we halen het volgend jaar dubbel in! Het verslag van de klantendag 2019 staat nog steeds online, dat kan je ook nog bekijken.

Een originele achtergrond voor de webcam

Tijdens een meeting via de webcam zijn er vast collega’s met een hippe achtergrond, de ene collega zit op het strand, en de andere collega werkt vanuit het bos, herkenbaar?

De meeste chat programma’s bieden inderdaad standaard achtergronden: het bos, het strand of een druk kruispunt in een metropool.  En daar blijft het bij, veel meer opties bieden ze niet. 

Wij wel (eigenlijk was het onze collega Bas die dit uitvond). Het programma “Chromacam”. Eenvoudig te gebruiken, zodat je jouw collega’s kunt verrassen met een gave achtergrond. Bas legt uit;

  1. Via de onderstaande knop kun je Chromacam downloaden
  2. Installeer de App
  3. Maak een gratis account aan
  4. Start je chat programma op
  5. Je ziet dat Chromacam automatisch opstart, kies in de app je achtergrond. Welke achtergrond kies jij?!
Dit bericht delen

Contact met Aenova

Heb jij een algemene vraag, een persaanvraag of tips/suggesties om bij te dragen aan een gelukkige werkdag? Mail naar info@aenova.nl (of gebruik het contactformulier).


Telefoonnummer

E-mailadres