Aenova nieuwsbrief maart & april 2020

We zijn er weer!

E-mail marketing lijkt zo retro, maar het vindt zijn weg terug, ook bij Aenova. Een mooie manier om onze klanten een kijkje achter de schermen te geven. Dit doen we natuurlijk ook al via LinkedIn, maar dat moet je maar net zien. Daarom blikken we in deze nieuwsbrief terug op 2019, kijken we naar de ontwikkelingen in 2020 en zetten we vanzelfsprekend onze Aenova helden in het zonnetje.

2019 was een bijzonder jaar; precies 10 jaar geleden namen wij Aenova over. Tijd voor een feestje! En dat kon natuurlijk maar op één manier: samen met onze klanten. Want die zijn het belangrijkst voor ons! We sloten 2019 af met een succesvolle ISO 27001 certificering. En daar zijn we hartstikke trots op! Informatiebeveiliging en privacy staan hoog op de agenda van onze klanten, net als bij Aenova.

Daarom hebben wij onszelf een doel gesteld: we willen ons in 2020 niet alleen her-certificeren voor ISO 27001 maar ook een nieuwe certificering behalen, ISO 9001.
Ook blijven we dit jaar met TimEnterprise innoveren, en lanceren we een compleet nieuw product dat zich richt op de zorgmarkt. Je leest het, bij Aenova blijven we ontwikkelen…

Een van de vele manieren waarop we dat bij Aenova doen, is door het geven van complimenten. Waarom? Dat lees je verderop in de nieuwsbrief!

Nog iets waar we blij mee mogen zijn: een extra dag. We staan er onvoldoende bij stil, dat we in 2020 een dag cadeau krijgen. 17 miljoen mensen die er allemaal een dag bij krijgen. Eén tip die we kunnen geven: geniet van die extra dag!

Belangrijke data

  • 10 maart – Tim basis training bij ons op kantoor. Meld je aan bij Daniëlle.
  • 12 maart – Verjaardag van Tosca. Onze product owner van TimEnterprise!
  • 17 maart – We plaatsen ons artikel “8 redenen voor tijdschrijven” door onze accountmanager Edo.
  • 20 maart – Dag van het geluk. Op deze dag organiseren wij op kantoor een introductie tot werkgeluk. Verder in de nieuwsbrief komen we hier nog op terug.
  • 22 maart – Verjaardag van Daniëlle. Onze back office manager.
  • 7 april – Tim gevorderde training bij ons op kantoor. Meld je aan bij Daniëlle.
  • 21 april – De officiële dag van creativiteit en innovatie.
  • 22 april – K.I.S. Twee keer per jaar organiseren wij een Klanten Inspraak Sessie. Hier vragen wij feedback aan onze klanten over onze producten.

De helden van Aenova – Consultants

Bij Aenova werken we in één team. Onze producten en diensten worden niet door één afdeling gemaakt, iedereen speelt een belangrijke rol. In deze nieuwsbrief zetten we onze consultants in de spotlight, omdat zij het verdienen!

Consultants

Onze consultants reizen 4 dagen per week het hele land door om onze klanten te ondersteunen met TimEnterprise. Frank, een van onze consultants gaf tijdens zijn sollicitatie al aan dat hij graag mooie reizen maakt. Nu doet hij dat ook in Nederland! Op locatie leert hij onze klanten de ins en outs van onze software, ook geeft hij trainingen op maat! Niet alleen op het voetbalveld scoort hij hoog, dit doet hij ook bij onze klanten; “Ik heb er meer uitgehaald dan dat ik er van te voren van verwacht had.” vertelt een van onze klanten.

 

Mark is ons nieuwste aanwinst. Twee keer per week in de sportschool, twee keer per week op het voetbalveld en volgt óók nog een HBO opleiding. Maar altijd staat hij klaar voor alle Tim vragen! Mark is ons team in oktober komen versterken, door zijn eigen enthousiasme en leergierigheid kon hij al snel alleen op stap. Daar zijn we dan ook erg trots op. Zelf zegt hij “Het helpen en oplossen van ingewikkelde vraagstukken is erg leuk. Het geeft dan ook veel voldoening als ik in staat ben om de klant een passende oplossing te bieden binnen TimEnterprise”. Niet alleen tijdens werk is hij fanatiek bezig met software, wanneer hij wat vrije tijd kan vinden, speelt hij graag games. Gelukkig krijgt hij de 29e een extra dag om te gamen!

Voor een training van Frank kun je eenvoudig in onze agenda kijken. Wist je trouwens ook dat we de training op locatie kunnen verzorgen? Beide heren staan voor je klaar wanneer je vragen hebt over TimEnterprise! Bel Daniëlle voor een afspraak.

Meten is weten: Zomertijd – Ja of Nee?

2020 is een schrikkeljaar. Een volledige dag cadeau!
Aan de andere kant, op 29 maart verliezen we weer een uur: Zomertijd.
Ieder jaar zijn de meningen verdeeld, zomertijd zou achterhaald zijn.

Wat vind jij van de Zomertijd? We hebben het zo simpel mogelijk gehouden…
“Vind jij dat zomertijd afgeschaft moet worden?”

[button text=”mijn stem uitbrengen” style=”success” size=”medium” link=”www.aenova.nl/poll”]

Een gratis introductie tot werkgeluk.

Op 20 maart is het de internationale dag van het (werk)geluk. Ons motto is #meerwaardeuittijd en klanten van Aenova weten dat wij tijd als een kostbaar “bezit” beschouwen. Bij Aenova geloven we dat inzicht in je tijdsbesteding een mooie manier is om je doelen te bereiken én je bewust te zijn van je werkgeluk! Wist je dat wetenschappelijk bewezen is dat je je eigen werkgeluk kunt beïnvloeden?

Productiviteit kan absoluut hand in hand gaan met werkgeluk. Je moet alleen weten hoe!

Speciaal voor klanten van Aenova organiseren wij een gratis introductieworkshop waarin we ingaan op het ‘hoe’. Wij laten het je graag ervaren op deze dag van het geluk! Op 20 maart staan de deuren van ons kantoor in Delft open en kun je met (een deel van) jouw organisatie kennis maken met manieren om het werkgeluk van jouzelf, jouw collega’s en jouw organisatie te vergroten.

Benieuwd hoe jij jouw werkgeluk kunt beïnvloeden? Neem dan contact op met Eva van Werkgeluklab.

Klant in de spotlight: gemeente Hardenberg.

In deze nieuwsbrief zetten we gemeente Hardenberg in de spotlight. Twee jaar geleden heeft de gemeente samen met Aenova Totalmobile geïmplementeerd. De organisatie had als wens de buitendienst digitaal te maken en daarmee de efficiency en duurzaamheid te vergroten. We hebben er toen een video van gemaakt.

In de video geven medewerkers van gemeente Hardenberg hun wensen en verwachtingen aan. Bij Aenova leek het ons leuk om twee jaar later eens te vragen of dit allemaal gelukt is. Daarom hebben we de werkvoorbereiders van de gemeente een aantal vragen gesteld.

Waar zit volgens jullie het grootste verschil sinds Totalmobile is geïmplementeerd?
Geen papier meer! Alles is gedigitaliseerd, en natuurlijk de automatische tijdregistratie.

Door Totalmobile te gebruiken, willen jullie mensen en middelen flexibeler kunnen inzetten. Is dit gelukt?
Ja, we kunnen nu sneller anticiperen. Bijvoorbeeld wanneer er een opdracht direct moet worden uitgevoerd, kunnen we via Totalmobile alle informatie toezenden.

Wat is het grootste voordeel van Totalmobile voor jullie?
We kunnen nu direct de status van de werkzaamheden met de daarbij behorende uren volgen.

Jullie geven in de video aan dat de samenwerking tussen jullie en een leverancier erg belangrijk is. Ook vertrouwen wordt benoemd. Hoe beschrijf je de band tussen gemeente Hardenberg en Aenova?
Bij problemen worden we goed geholpen! 

 

Wijsheden uit ons kantoor

Op zondag 1 maart is het nationale complimentendag. Nu is de kans groot dat je zondag je collega’s niet ziet… maar een compliment geven kan elke dag! Een compliment geven aan je collega zorgt namelijk voor meer werkgeluk! Ja écht!

Op het moment dat je een ander een compliment geeft, krijgt diegene een boost dopamine, je weet wel, dat beloningshormoon waardoor je je gelukkiger gaat voelen en positiever in het leven staat. En dat allemaal door een compliment(!).

Zorg ervoor dat je compliment oprecht, specifiek en concreet is. Dus niet: “ik vind je een fijne collega” maar bijvoorbeeld: “ik waardeer het dat je me hebt geholpen bij project ABC. Met jouw expertise heb ik het project op tijd kunnen afronden”. En kijk dan maar eens wat die dopamine doet! Ik voorspel dat je een brede glimlach ontvangt wat jouw eigen werkgeluk op zijn beurt óók vergroot. Wat mij betreft is iedere dag complimentendag!

Veel plezier,

Eva

Volg Werkgeluklab ook via LinkedIn en Instagram.

Nieuwsgierig naar de volgende editie?
Over 2 maanden (en één dag).

Zo houden we je op de hoogte van alles waar wij mee bezig zijn. De volgende editie sturen we op 28 april naar jouw mailbox wanneer je je hiervoor hebt aangemeld. Heb je vragen, wil je als klant een keer in de spotlight of ben je benieuwd naar de resultaten van de poll? Neem dan contact met ons op via de onderstaande kanalen!

[button text=”LinkedIn” style=”success” size=”medium” link=”https://www.linkedin.com/company/220749/”][button text=”contact gegevens” style=”success” size=”medium” link=”https://aenova.nl/contact/”][button text=”instagram” style=”success” size=”medium” link=”https://www.instagram.com/werkgeluklab/”][button text=”aanmelden nieuwsbrief” style=”success” size=”medium” link=”https://aenova.us4.list-manage.com/subscribe?u=0adfa9f4a073abdba46722ffd&id=65e22d6306″]

Dit bericht delen

Contact met Aenova

Heb jij een algemene vraag, een persaanvraag of tips/suggesties om bij te dragen aan een gelukkige werkdag? Mail naar info@aenova.nl (of gebruik het contactformulier).


Telefoonnummer

E-mailadres